Erősebb és feltűnőbb lett az új Audi A8 W 12, mint elődje volt. Az új modell első ránézésre láthatóan különbözik a két hathengeres és a két V8-as változattól. Az A8-cal jelenik meg az Audi új orrkialakítása, ami a tervezők szándéka szerint az Auto Union versenyautók dicsőségét idézi fel.

A harmincas években a 16 hengeres Auto Union Typ C és a 12 hengeres Typ D voltak a márka ezüstnyilai, amelyek a korabeli nagydíjakon sikeresen szerepeltek. Az Auto Union a DKW, a Wanderer, a Horch és az Audi márkák egyesüléséből jött létre.

Az új A8 L 6.0 quattro-ban a típusváltással 30 lóerővel és 20 Nm-rel erősebb lett a motor, amely most 450 lóerőt és 580 Nm-t ad le. Az alumínium karosszériás limuzin 17,4 másodeprc alatt gyorsul álló helyzetből 200-ra, százig elég 5,2 másodperc. Mindkettővel meg lehet szorongatni komoly sportautókat, mondjuk egy BMW M3-ast.

Nem egészen 30 másodperc alatt az autó eléri elektronikusan korlátozott végsebességét, a szokásos 250 km/órát. Legalább ilyen jó eredmény, hogy a maximális nyomaték legalább 95 százaléka 2300 és 5300-as percenkénti fordulatszám között a vezető rendelkezésére áll. Csak hatfokozatú automata váltóval kapható az új zászlóshajó.

Elsőkerék.hajtással már a V8-as modellek ereje sem vihető normálisan a talajra, a W12-es emiatt a nyolchengeresekhez hasonlóan csak quattro állandó összkerék-hajtással kapható. Az alumínium futóműves luxusautóban a légrugózás is alapfelszerelés. Gombnyomásra négyféle rugózási karakterisztika közül választhat az ember.

Újdonság az A8-ban a fénykibocsátó diódákkal működő első fényszóró, amelynek energia-felvétele a töredéke egy izzólámpáénak. A többletfogyasztás ezzel minimálisra csökken.