Vectra OPC dízelmotorral 1

Vectra OPC dízelmotorral

Az Essen-i Motorshow igazi lóerő-parádénak számít. A hétköznapitól eltérő megjelenéssel és extra teljesítménnyel felvértezett autóknak ez biztos lelőhelye. Az Opel is erre a szalonra időzítette a Vectra OPC bemutatkozásának idejét.

A Vectra-család eddigi legerősebb tagjánál, a 3,2 literes V6-os motorral élesített Vectránál 1 lóerővel többel rendelkezik az OPC. Érdekes mód a lóerős-termelést ezúttal dízelmotorra bízták, ami a maximális nyomaték és a vezethetőség szempontjából nem hangzik rosszul.

Az 1,9-es dízelmotor ugyanis több mint 400 Nm-es vadállat nyomatékot szabadít az útra, már 1400-as fordulattól. Ezzel szemben a 3,2-es benzinmotor csak 300 Nm-rel szolgálhat, és csak 4000-es fordulattól. A dízelmotor eredendően a Fiat műve, de a 2004-es modellévtől az Opel Vectra is büszkén használja. Az eredeti teljesítménye 150 lóerő, amit duplaturbó, és elektronikai trükk segítéségével sikerült így felhizlalni.

Nincs baj azzal sem, ahogy a Vectra OPC ezt az erőt az útra viszi. Elég neki 6,5 másodperc ahhoz, hogy máris százzal menjen. A végsebességét nem tudjuk, mivel 250 km/óránál megálljt parancsol az elektronika. Mindemellett az is érdekes, hogyha nem tapossuk padlóig a gázt, hanem igazodunk a normál EU fogyasztás-méréshez, 6,0 literes átlagfogyasztással kápráztat el az über-Vectra. Szintén nagy vívmánya a dízelmotornak, hogy teljesíti az Euro IV-es károsanyag-kibocsátási normát.

Ennél fontosabb az OPC-nél a megjelenés. A szokásos OPC-kék fényezéssel látták el a demoautót, és szépen kifényesített 19 colos könnyűfém kerekeket pakoltak alá. Ezekre 235/30-as gumikat húztak, a kellő tapadás érdekében.

Bent is igyekeztek hozni a formát az Opel Performance Center munkatársai. A külső fényezéshez jól passzol, de kicsit soknak tűnik a Vectra OPC nagyon kék beltere. A bőrüléseket és a műanyag betéteket is kékre festették. A fémes váltógomb és a kisebb részletek ismerősek lehetnek az ötajtós Vectrából, mivel az OPC is ebből származtatható.