394 nappal a gyártás megkezdése után elkészült az utolsó Focus RS, amely a 4501-ik számozott darab volt. Az értékesítés olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy az előre tervezettnél 2 hónappal korábban érték el a kitűzött 4500-as darabszámot.

A kétliteres turbómotorral hajtott 215 lóerős RS bevezetése sokat csúszott, de az eladások láttán megérte csiszolgatni az autót. A széria Focus alkatrészeiből minimális darabot használtak csak fel, és a WRC Focus legvalósabb utcai
változatának megalkotására törekedtek.

Ennek érdekében olyan neves, a versenysportból ismerős márkák működtek közre, mint a Brembo, a Sachs, az OZ Racing vagy a Sparco. Az autó Angliában volt a legsikeresebb, mivel az eladásoknak majdnem a felét tette ki a szigetországban értékesített RS Focusok száma. Összesen 2147 példány készült jobbkormánnyal szerelve.

A 21 európai ország között a másik véglet Törökország volt, ahol mindössze egyetlen darabot értékesítettek.