A Hondának fontosabb Amerika, mint Euróba 1

A Hondának fontosabb Amerika, mint Euróba

Míg Ázsiában és Amerikában folyamatosan növekvő piaci szerep és növekvő eladási számok mellett van jelen a Honda, addig Európában nem tudja felvenni a versenyt a többi japán gyártóval. Hazájában a harmadik legnagyobb gyártónak számít a Honda, Amerikában pedig a japánok között a harmadik. Az európai eladási számok alapján azonban csak negyedik helyen áll a márka térségünkben.

Két dolog sújtja a Hondát Európában. Az angliai gyártásból adódó gazdaságtalan működés és a márka nehezen meghatározható arculata. Az erős font miatt a Honda szerint a Nagy-Britanniában üzemelő swindon-i gyár túl drágán működik.

Jelenleg az üzemben a 250 ezres évi kapacitás 70 százalékát használják csak ki. A Nissan szintén működtet több gyárat is Angliában, de ezekben évek óta a legmagasabb a termelékenység, így a Honda hivatkozása az erős árfolyamra nem tűnik túl megalapozottnak.

Szintén a gyenge európai szerepléshez járult hozzá az is, hogy a Honda szerepet tévesztett az utóbbi években, márkaarculata nem volt egységes. Korábban egyértelműen sportos márkának állították be a Hondát, ami tökéletesen feküdt is. Az új Civic megjelenésével családiasabb éra vette kezdetét. Ez azonban nem aratott túlzott sikert, így a új Accord már ismét a sportosság jegyében született, és a 2005-ben megjelenő Civic is ezt az utat választja.

A Honda szerint az európai piacon úgy erősíthetik meg jelenlétüket, ha tisztázzák a márka arculatát. A Honda mindig is a fejlett technikát képviselte, így például elsők közt alkalmazott változó szelepvezérléses benzinmotort, és használt aktív négykerék-kormányzást. A japán gyártó szerint az Audi és a BMW legfőbb riválisaként kell pozícionálni a Hondát, de csak alacsonyabb árral lehet a vevőket meggyőzni.