A jövő terepjárója a Jeep-től 1

A jövő terepjárója a Jeep-től

A Jeep tervezői azt a feladatot kapták, hogy éljék bele magukat, milyen is lehet 2015 táján a terepjárózás, milyen autóval járnak majd akkor a fiatalok. A tervezők elképzelték, és ami eszükbe jutott, azt a Jeep Treo tanulmányautó formájában valósították meg.

Arra különös figyelmet fordítottak, hogy az autó megőrizze a jellegzetes Jeep-jegyeket. Így a kerek fényszóró és a 7-bordából álló hűtőrács felébreszti a Jeep tudatot. Aztán az autó további része már semmiben sem hasonlít egy Jeepre, vagy akár bármilyen más normális autóra. A Jeep Treo rendkívül rövid, mindössze 3,24 méter hosszú, tehát még egy Daewoo Matiznál is kisebb. A tengelytávja viszont derekas, 2,45 méter.

Méreteiből adódóan tágas belső tere van a Treo-nak, legalábbis a három utas számára. Az ülések ultrakönnyű műanyag vázból állnak, melyre áttetsző szövet került. A két első ülés helyzete fix, viszont a hátsó laza mozdulatokkal összehajtható. Erre azért lehet szükség, mert ez a szék foglalja el a csomagok helyét.

A műszerfal rendkívül leegyszerűsített, a kormány egy egységet képez az alap műszerekkel és a rádió, valamint az egyéb kezelőszervek is egy külön blokkból állnak. A kormány egy sínen tologatható, így balkormányosból két mozdulattal jobbkormányosság alakítható az autó. Ez azért lehetséges, mert a kormányzás, a gázadás és fékezés drive-by-wire módszerrel történik, tehát a mechanikus áttételek helyett elektronikus kapcsolat áll fenn az egységek között.

Érdekes a Treo hajtása is. Külön elektromotor hajtja meg az első és hátsó tengely kerekeit, így az összkerék-hajtás állandó. A Treo-t úgy építették meg, hogy képes legyen a legmodernebb hajtási-rendszereket befogadni.