Egy ideig úgy tűnt, hogy a Saturn kínálata kiegészül az európai Opel Vectrával. A terv az volt, hogy némi átdolgozással a Vectra a GM belépőmárkájának számító Saturn palettáját bővíti az Egyesült Államokban.

A jelenlegi Vectra azonban nem felel meg az amerikai ütközésvédelmi előírásoknak. Ahhoz, hogy teljesítse az észak-amerikai normát, az autó oldalán kellene módosításokat végezni, továbbá meg kellene nyújtani az orr-részt 10 centiméterrel.

Mindez azonban a várható nyereségnél nagyobb beruházást igényelne, ami értelmetlenné teszi ezt a lépést. Az Opel kifejleszthetett volna olyan Vectrát is, amely a tengerentúli és az Európában érvényes előírásokat is teljesíti, de ez a prioritások meghatározásakor nem merült fel.

Felmerülhet viszont olvasóinkban, hogyan érhetett el a Vectra olyan jó eredményt az Euro NCAP törésteszten, ha Amerikában nem engednék forgalomba helyezni. Amerikában nem szigorúbbak, vagy lazábbak az elvárások, mint az EU-ban, egyszerűen mást követelnek meg.

Emlékezetes példa az Amerikából, a Chevrolettől átvett Opel Sintra, amely megfelelt az ottani előírásoknak, de annyira leszerepelt a független európai törésteszteken, hogy az Opel megszüntette értékesítését.

Friss példa ugyanerre a Pontiac Solstice sorsa. A vagány sportautó az Automobilwoche című szaklap információi szerint az európai gyalogosvédelmi vizsgálatokon akadna fent. Ezek az előírások 2005-től érvényesek. A Solstice európai változata, Opel és Vauxhall emblémával, akár jövőre is megjelenhetett volna, ami most késedelmet szenved.