Gyakorlatilag az XM 1999-ben utód nélkül futott ki a Citroën palettájáról. Egy személyben a Citroën C5 feladata lett volna a Xantia és az XM pótlása is, ám a középkategóriás Citroën inkább csak méretbeli elődét tudta követni. Az elegánsabb és jóval tágasabb XM leváltása ezzel a modellel nem volt megoldható.

Ezzel tisztában volt a Citroën is, ám a Xantia utódlása fontosabb volt, mint a csekély eladási sikereket produkáló XM folytatása. A Citroën azonban már ekkor is ígéretet tett arra, hogy a későbbiek folyamán C6 néven új luxusautót fog bemutatni, mely méltó lesz az XM leváltására. Ennek bizonyítására az 1999-es Genfi Autószalonon ki is állították a C6 Lignage tanulmányautót.

Nagy valószínűséggel 2005-től lesz majd megvásárolható a Citroën új nagyautója, ezért az első változatok bemutatása 2004-re tehető. Elképzelhető, hogy öt évvel a tanulmányautó után, pont a 2004-es Genfi Autószalonon lesz majd látható a valódi C6-os. Kevés konkrétum ismert egyelőre az autóról, de az biztosnak tűnik, hogy valamiféle retro-jellegű formába csomagolják majd a tekintélyes méretű Citroën limuzint.

A Citroën XM elnyerte az 1990-es Év Autója címet. Gyártása 2000-ben fejeződött be. 1989-es bemutatásakor csak ötajtós ferdehátú karosszériával árulták, a kombi csak két évvel később került terítékre.