Továbbra is a háttérben marad a Porsche tevékenységein belül az autóversenyzés. Ezt Wendelin Wiedeking, a Porsche elnök-vezérigazgatója nyilatkozta. A stuttgarti autógyár vezetése meg nem határozott ideig elcsúsztatta a márka visszatérését a nemzetközi autósport magasabb kategóriáiba.

Forma-1-ről végképp szó sincs, mondta Wiedeking, jóllehet a Porsche visszatéréséről újra és újra felröppennek megalapozatlan találgatások. A kérdés azért vált aktuálissá, mivel a Porsche 1998-ban egy Le Mans-i összetett győzelmet követően kiszállt a hosszútávú versenyzésből és nagyjából négy évre ígérték a gyári csapat távolmaradását a versenypályák világától.

A döntésnek anyagi okai vannak, mivel egy versenyképes autó vagy motor kifejlesztése a nemzetközileg jegyzett sorozatok bármelyikében, csillagászati összegeket emészt fel. Jelenleg a Porsche Supercupban vesz részt a gyár, amely egy márkakupa és nem tartozik a legmagasabb rangú versenyek közé.

Magyar szemmel viszont igen nagy jelentőségű a sorozat, mivel az augusztusi Forma-1-es Magyar Nagydíj betétfutamában minden évben magyar pilóták is lehetőséget kapnak a bizonyításra. Idén ráadásul nem egy, hanem két magyar induló is lesz. Az egyikük a Gyorsasági Országos Bajnokság élmezőnyének tagja, Rácz István.

Rácz már indult a Porsche Szuperkupában, a gyorsasági bajnokságban is egy 600 lóerő feletti 911-essel megy. Rácz részt vett a tavalyi Porsche Michelin Supercup-ban, a rokonszenves pilóta legjobb eredménye egy hetedik hely volt.

Wéber Gábor lesz a másik pilóta, aki az Autó-Motor újságírója. Wéber Gábor tavaly az Opel Astra médiakupában nyert, idén pedig messze a legtöbb futamgyőzelemmel vezeti a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa összesített versenyét. A Cliók versenyében eddig alig tudták megszorítani, ami nem csak az újságírókra igaz, hanem a versenyzőkre is. A Porsche márkakupa magyarországi futama augusztus 24-én lesz a Hungaroringen.