Kész az új Golf! 1

Kész az új Golf!

A Volkswagen a Golf közel harminc éves történelme alatt, nem változtatott alapvetően a külső formán. A ferdehátú karosszéria és a vaskos C-oszlop mindig könnyedén beazonosíthatóvá tette az autót. A Frankfurti Autószalonon bemutatandó ötödik generáció is hű marad az eredeti rendhez, így a Volkswagen szerint azonnal felismerhető, hogy Golfról van szó.

Az előző Golfot sok kritika érte szűk hátsó térkínálata miatt, így elsősorban ezen a ponton módosítottak az új autón. Mivel a Golf V 2,4 centivel szélesebb, 3,9-el magasabb és 5,7-el hosszabb, nem csoda a belső tér gyarapodása. Valamicskét növekedett a csomagtartó is, most 347 literes.

A térkínálat elöl is gyarapodott, de itt nem annyira jelentős a bővülés, hiszen már az előző változat is kellően tágas volt a két első ülésnél. Változtattak viszont az üléseken, amik sokkal kényelmesebbek lettek. Felárért kérhető négy irányba mozgatható gerinctámasz is, amit korábban az Audikhoz lehetett rendelni.

Alaposan átalakították az új Golf futóművét. Hátul többlengőkaros felfüggesztést alkalmaznak, így az autó sokkal sportosabb, és kiszámíthatóbban veszi kanyarokat. A Golffal megegyező padlólemezre épülő új Audi A3-asban és a Volkswagen Touranban is hasonló kerékfelfüggesztés található, amelyek valóban remekül fekszenek az úton.

A motorpaletta is ismerős lehet már az Audi A3-asból és a Touranból – legalábbis, ami az újdonságokat illeti. Két dízellel és két benzinmotorral lesz kapható első körben az ötös Golf. Ezek közül a két dízel az új. A kisebbik 1,9-es és 105 lóerőst teljesítményt ad le, a másik 140 lóerőt termel kétliteres lökettérfogatból. Az alapbenzinmotor 1,4-es 75 lóerővel, az erősebb 115 lóerős 1,6-os. Mind a négy motor teljesíti az EU4-es károsanyag-kibocsátási normát.