Megduplázta a hengerek, szelepek, és hengersorok számát is a smart, amikor kirukkolt a 170 lóerős roadster-coupéval. Az autó motorját két széria háromhengeres összeépítésével kapjuk. A hengerszög 60 fok. A hengerűrtartalom 1396 köbcentire, a teljesítmény 125 kilowattra nőtt. Az immár 220 Nm-es nyomatékkal hosszú csíkokat lehet rajzolni az aszfaltra. Ez a jókora erő 2250 és 4500 percenkénti fordulat között állandó.

Konkrét adatokat a menetteljesítményekről nem közölt a gyár. Annyi biztos csak, hogy a nulláról százra gyorsuláshoz hat másodperc sem kell, míg a végsebesség meghaladja a 220 km/órát.

A 4,9 kilogramm/lóerő teljesítménytömegű autóban a fékeket is alaposan feltuningolták. Elöl-hátul belső hűtésű, lyuggatott tárcsákkal lassul az autó. A gumiméret elöl 205/40 R 17, hátul még komolyabb: 225/35 R 17. A smart hangsúlyozza, hogy a 170 lóerős változatok szériagyártására még csak nem is gondol.

Az alkalmat a kocsik megépítésére a stuttgarti Solitude-kastély körül futó hegyi versenypálya 100 éves évfordulója adta. A július 26-i hétvégén tartandó ünnepségen összesen 8 smart roadster-coupé v6 biturbo szerepel majd. A Solitude pályán világ- és Európa-bajnokok mérték össze erejüket, hogy eldöntsék, ki a legjobb. Az erdei versenypályán utoljára 1965-ben rendeztek versenyt, amely 200 000 látogatót vonzott.