Szeptemberben Frankfurtban, közvetlenül utána pedig az októberi Budapesti Autószalonon lesz látható az Opel Astra legújabb generációja. Az új Astra elsőként ötajtós karosszéria formával jelenik meg, forgalmazása 2004 tavaszán indul. Magyarországon várhatóan május környékétől lesz kapható az autó.

Elődénél sokkal sportosabb alakkal tűnik fel az Astra H. Annak ellenére, hogy az autó tengelytávolsága alig változott, a nagyobb hossz, szélesség és magasság miatt az autó tágasabb lesz, mint a G Astra.

Számtalan technikai újdonság jelenik meg az autóban, melyek között megemlíthetőek a megújuló Corsában is megtalálható új generációs TWINPORT benzinmotorok vagy a Signumban debütált AFL (Adaptive Forward Lighting) – kanyarkövető fényszóró rendszer. IDSPlus néven felárért adaptív rugózással is rendelhető az új Astra. A rendszer az útviszonyok és az autó sebességétől függően folyamatosan változtatja a lengéscsillapítók karakterisztikáját, így mindig közvetlen út-autó kapcsolat alakítható ki.

Széles motorkínálattal rendelkezik majd a jövőre megjelenő Astra. A teljesítményskála 80-tól 200 lóerőig terjed. Nagy újdonságnak számít az 1,9-es 150 lóerős közös nyomócsöves dízelmotor, és a Signumban bemutatott 2,0 literes, 170 lóerős turbó benzines. A 200 lóerős benzinmotor csak 2005-ben csatlakozik a kínálathoz.

Sebességváltóból viszont már a megjelenéskor három lesz, mivel az ötfokozatú kézi mellett lesz ötsebességes automata és a Corsáéhoz hasonló automatizált kéziváltó (Easytronic) is.

Az Opel ebben az évben számtalan újdonságról rántja le a leplet, mivel a most bemutatott Astra mellett szintén a Frankfurti Autószalonon állítják ki a felfrissített Opel Corsát és az új Vectra kombit is.