Janika második győzelme 1

Janika második győzelme

A nézők számára biztosan nagyon jól indult a X. Veszprém Rali pénteken, hiszen rendkívül látványos volt prológ. Rádli József valószínűleg nem élvezte ennyire a prológot, hiszen a “célegyenes” visszafordítójában felborult a 306-os Peugeot-val. Ezenkívül egy-két műszaki hiba és Oroszlán László pályatévesztése okozott komolyabb meglepetést.

Nem tartalékoltak a pilóták, mindenki presztízscsatát vívott a szinkronpályán. Fordított sorrendben indultak a versenyzők, a legnagyobbtól az 1-es rajtszámig. Benikék Ifj. Tóthékkal, Szabó Gergőék pedig az Angyalfi-Kazár kettőssel csatáztak a szinkronpályán.

Nagy sikerük volt a Ladáknak is, ám a pálmát Szabó Gergő vitte el. Amikor ő a pályán volt, akkor egyszerűen őrjöngött a tömeg. Végig a nézőknek autózott, ami persze meglátszott az időkön, hiszen Turi Tamásék is gyorsabbak volt nála. Végül Janika volt a leggyorsabb, aki nem autózott olyan látványosan, mint a többiek. Janika egy hajszállal Benikék előtt ért célba, a második helyezett 0,3 másodperccel maradt le mögöttük.

Szombaton aztán megkezdődött az igazi verseny, hiszen a prológ ideje nem számított bele az értékelésbe. Be is indult a csillaghullás. Ezt a sort Ifj. Angyalfi Károly kezdte, a 2002-es Subaru WRC futóműve egy ugrató után kiszakadt, úgy 200 km/h-ás tempónál. Szerencsére a versenyzők nem sérültek meg. Az F2-ben és A6-ban remekelő Bútor-Tóth páros is búcsúzott az első szakasz után, nekik a generátor hibája miatt kellett kiállniuk.

“Nagyon szomorú vagyok, és nem csak a kiesés miatt.” – nyilatkozta Bútor Róbert. “Végre igazi kanyargós ralipályák voltak a programban, és szerettem volna végig versenyben maradni. Az első gyorsasági egészen jól sikerült, bár a vége felé már láttuk, hogy nincs töltés a kocsiban. Furcsa érzés most kívülről nézni a versenyt, hiszen utoljára két éve estünk ki. A legnagyobb szívfájdalmam mégis az, hogy ezzel a kieséssel veszélybe került az év végi világbajnoki szereplésünk.” Bútor kiesésével a csapattársak, a Herczig unokatestvérek vették át a vezetést az A6-ban, amit a verseny végéig meg is őriztek.

Bajnoki címének megfelelően Janika indulhatott az élről, a többiek pedig utána. Nem igazán látszott a pilótán, hogy csak az ötödik az összetettben, nagyon keményen autózott. Nem volt görcsös régi énjét hozta. A versenyzők a hatalmas porra panaszkodtak. Az indulók szerették volna elérni, hogy két percenkét indítsák őket, ám ebbe a felügyelő testület nem egyezett bele szombaton.

Benik Balázs a következőket nyilatkozta az első napról: “Egyáltalán nem vagyok megelégedve a mai nappal. Az első körben nem volt tökéletes az autónk beállítása és mi is hibáztunk, de mindez semmi ahhoz a hátrányhoz képest, amit a nagy por miatt gyűjtöttünk be. Még a viszonylag nyílt terepnek számító lőtéren is, de leginkább a szűk erdei részeken úgy megállt a por, hogy lényegében semmit nem láttunk. Többször túlcsúsztunk, meg kellett állnom, hogy ne romboljak a nézők közé. Úgy érzem, méltatlan minden versenyzővel szemben, hogy már a rajtban olyan biztos hátránnyal indulnak, amit lehetetlen a pályán ledolgozni.”

Ennek ellenére Benik Balázs nagyon nyomta a gázt, de Janika sem tétlenkedett. Állítólag a nagy sietségben a bajnokpáros is belecsúszott az árokba.

Rendkívül durva pályákon hajtottak a versenyzők, a murva megtette a hatását. Folyamatosan hullottak ki a résztvevők. Így járt Kiss Feri is, aki egész gyors volt a prológon. Ő a Subaru futóműhibája miatt búcsúzott. Vasárnap már nem voltak ott a rajtnál, Oroszlánék, Szilágyiék, Elekék, Ábrahámék, Michnáék, Janzerék, Czakóék. Szabó Gergőnek felrémlettek a korábbi évek, hiszen az autó műszaki hibájával küzdöttek egész nap, a differenciálművel voltak problémáik. Olyannyira, hogy vasárnap már nem is álltak rajthoz.

A nap végén a Tóth-Tóth duó vezetett 31 másodperccel a Benik-Somogyi páros előtt. Őket Tagaiék követték, de csak tisztes távolból, több mint egy perccel voltak lemaradva. Janika négy gyorsaságit nyert, a fennmaradó kettőt pedig Benik.

Az A8-ban, Asi eltiltásával, a Turi Tamás-Kerék István páros volt a leggyorsabb egész nap. Mögöttük 3,5 perccel következett a kategória második helyezettje, a Hankó-Markovics párossal. Az N4-ben Posta Attila vezetett a rengeteg kiesés után, akit Tobak Zoltán követett.

Vasárnap ismét Janika kezdett jobban, megnyerte az első két szakaszt, ezzel tovább növelte az előnyét Benik Balázzsal szemben. Ezek után Benik volt a gyorsabb és következő három gyorson a legjobb időt autózta. Ám ez is kevés volt, a hátralévő szakaszokon ne tudta ledolgozni hátrányát.

Janika még a végén autózott egy abszolút időt, végül 27 másodperccel volt gyorsabb a Tóth-Tóth duó a Benik Somogyi kettősnél. Tagaiék behozták az Impreza WRC-t a harmadik helyre, de több mint két és fél percre maradtak el Janikától.

Turi Tamás megnyerte az A8-asok küzdelmét és az összetettben is jó helyen végzett, negyedik lett. Hankó László megőrizte szombati helyezését, ezzel a második helyen ért célba.
Posta Attila nyert az N4-esek között, ő igazából Herczigékkel volt harcban az abszolút helyekért. Végül ők voltak a gyorsabbak, ötödikek lettek abszolútban. Herczigék vigasztalódhattak az A6-os és F2-es elsőséggel. N4-ben a Tobak-Bögyös duó lett a második, míg A6-ban a Ferencz fivérek zártak másodikként, akik több mint 7 percet kaptak Herczigéktől.

A Veszprém Rali végeredménye:

1. ifj. Tóth J-Tóth I. (Peugeot 206 WRC) 1:32:36.2 ó
2. Benik-Somogyi (Ford Focus WRC) 1:33:04.1
3. Tagai I.-Tagai R. (Subaru Impreza WRC) 1:35:06.6
4. Turi T.-Kerék I. (Mitsubishi Lancer EVO VI) 1:39:17.3
5. Posta- Szabó K. (Mitsubishi Lancer EVOVI) 1:41:44.2
6. Herczig N.-Herczig R. (Citroen Saxo Super 1600) 1:42:20.03

Az összetett verseny állása öt futam után:

1. Benik Balázs: 82 pont
2. Szabó Gergely: 57 pont
3. Ifj. Tóth János: 55 pont
4. Ifj. Angyalfi Károly: 45 pont
5. ASI és Turi Tamás: 39 pont
6. Tagai Róbert: 34 pont