Városi szabadidőautó és kisautó a Rovertől 1

Városi szabadidőautó és kisautó a Rovertől

A Rover 25-re épülő Streetwise, amolyan üthető városi autó. Kis mérete miatt könnyű vele parkolni, a vaskos, fényezetlen műanyag lökhárítók könnyedén viselik a koccanásos parkolásokat, megemelt hasmagassága pedig ideálissá teszi a rossz úton való közlekedésre is. Terepjárásra azonban a Streetwise teljesen alkalmatlan, amit az is jelez, hogy elsőkerék-hajtással árulják.

Külseje azonnal felismerhető a sötétszürke lökhárítókról, a műanyag kerékdob burkolatról, a megemelt karosszériáról illetve a 16 colos könnyűfém felnikről. Belülről is különbözik a Streetwise a hagyományos Rover 25-ösöktől. Megváltozott a középkonzol, új rekeszeket találhatunk elöl és hátul, új a színválaszték valamint más üléseket szerelnek az autóba.

Angliában 1,4 literes, 84 illetve 103 lóerős benzinmotorral, valamint egy 101 lóerős turbódízellel lesz megvásárolható a Streetwise. Ezekhez a motorokhoz minden esetben ötfokozatú kéziváltó társul, az automatikus CVT váltó a későbbiekben megjelenő 1,8 literes benzines mellé lesz választható.

Magyarországon a Streetwise várhatóan az októberi Budapesti Autószalonon fog feltűnni, forgalmazása pedig ezt követően kezdődhet.

Biztosan nem lesz kapható hazánkban viszont a Rover másik újdonsága, a CityRover. A Tata Indica Roveresített mása elsősorban Angliában bír nagy jelentőséggel, ahol a piac legolcsóbb új kisautója lehet.

A kis Rover 2400 milliméteres tengelytávval és a mostanság divatos magas karosszériával készül. Az alapváltozat 85 lóerős 1,4 literes benzinmotorral és ötajtós karosszériával kerül napvilágra.

Többféle felszereltséggel kínálják majd a CityRovert: a könnyűfém felnivel, ködlámpával, hátsó spoilerrel valamint bőr kormány- illetve váltóval ellátott sportváltozat mellett akár bőr üléssekkel ellátott elegáns változat is rendelhető lesz.