Csatasorban az Aerox

Az 50 köbcentiméteres kategóriában a kategóriavezető Aerox modelleket emelhetjük ki, melyek 2003-ban még designosabbak, látványosabbak. Az Aerox R műszaki tartalom és korszerűség tekintetében nehezen talál versenytársra. Sportos, dinamikus külsejéhez illően erőteljes a motorja, az ötküllős, 13 colos könnyűfém kerekeket elöl és hátul egyaránt tárcsafékek lassítják, a fékerő jó adagolhatósága érdekében a fékcsövek acélburkolatot kaptak.

Ez a felszerelés különösen hasznos a 100-as változatokon, amelyek fokozott menetteljesítményei miatt a biztonságos lassítás elsőrendű követelmény. S akinek mindez kevés, választhatja a limitált szériában készülő Aerox Toyota Racing, vagy az Aerox GP1 modelleket.

Városi Surranó

Az 50 köbcentiméteres kategória izgalmas külsejű, innovatív technikai megoldásokkal szolgáló modellel, a Jog R/RR levegő- illetve vízhűtéses változatával bővült. A tervezők céltudatosan keresték azt a formát, mely a minőséget és dinamizmust a legteljesebb összhangban közvetíti a használó és külvilág számára. Így született a Jog R egyéni burkolata, mely a legteljesebb védelmet adja a szennyeződések ellen, ugyanakkor modern, egyedi és finom kidolgozású. A 190 mm-es tárcsafékkel lassítható első kerék nagyobbnak tűnik, mint valóságos 12 colos mérete.

A kezelőszervek egyértelmű megoldásúak, a kis, ovális műszerpanel minden fontos információt közvetít. Az elsősorban városi használatra ajánlott Jog értékét növeli a modell elsőrangú menetdinamikája, ami jelentős részben az új konstrukciójú, aszimmetrikus váznak köszönhető. A BW 50 NGN elsősorban rossz utakon és könnyű terepen vitézkedik, az YN 50 Neo’s az univerzális igények megtestesítője, az EW 50 Slider pedig a fiatalok, a BMX-nemzedék vágyait váltja valóra.

Száz a Százon

A Neo’s és az Aerox választható 100 köbcentis motorral is, amelyek teljesítménytöbblete feleslegessé teszi a tuningolást. Az YN 100 külleme alig mutat eltérést a kisebb változathoz képest, a különbséget a hozzáértők a nagyobb és vaskosabb hangtompítódobban fedezhetik fel. A hazai piac egyik sláger modellje az Aerox 100. 7,5 lóerős motorteljesítménye révén ez a robogó tökéletesen megfelel nevének. A sebességmérő mutatója a gázmarkolat hátracsavarását követően azonnal hatalmas lendülettel indul útnak, hatásosan igazolva a kis gépezet elképesztő dinamizmusát.


Modern Sokoldalúság

Városi járműként lett népszerű a robogó, de ma már sokan többet várnak el tőle, mint a szűk utcákon vagy autósok közötti száguldást. A robogósok jelentős része szívesen használja kedvenc járművét hétvégi túrázáshoz is, és elvárja tőle, hogy ilyenkor könnyedén szállíthassa utasát és csomagjait.

Mindezeknek a követelményeknek az ismeretében bővítette tovább robogókínálatát a Yamaha a Versity nevű modellel, mely feltűnően új formai megoldásaival és funkcionalitásával veteti észre magát.

A folyadékhűtéses, négyütemű, egyhengeres motor a Majesty-családból jól ismert konstrukció továbbfejlesztése, minden más azonban teljesen új. Első helyen áll a kezelhetőség és komfort, amit jól tükröz a Versity első pillantásra talán szokatlan felépítése. A nagy, 14 colos kerekek stabilitást és jó úttartást ígérnek, a vezető biztosan számíthat rá, hogy a gödrök, útegyenetlenségek ezt a robogót nem térítik el egykönnyen a nyomvonalról. A széles, mély nyereg jó oldaltartást és deréktámasztást ígér, a széles lábvédő és a magas szélvédő pedig tiszta, vízmentes utazást.

Az ezüst és padlizsán színben választható Versity 300 elsőrangú fékekkel bír, a gondosan megválasztott vezetőhelyzet pedig könnyűvé és biztonságossá teszi a testsúlyáthelyezést. Autóhoz illő a műszerfal, mely sötétben kék háttérvilágítással teszi láthatóvá a napi számlálós, benzinszintjelzős, sebesség- és távolságmérős panelt, melyről a külső levegő hőmérséklete és az átlagsebesség is leolvasható.

A Yamaha robogóbirodalom felsőházába tartozó Majesty 250-es változata már blokkolásgátlóval is kapható, a robogókategória koronázott királya, a Tmax pedig Európa-szerte a szezon óriási sikerének számít. (x)