A tavalyi Forma-1-es biztonsági autóhoz hasonló SL-lel jelentkezik a Mercedes-Benz. Az autó orr-része az új első köténylemezzel a safety cart idézi. Az AMG-nél átdolgozták az 500 lóerős sportkabrió hűtőrendszerét, a fékeket, a futóművet és kicsit az autó külsejét is. A sportosabb vezethetőség miatt a leendő tulajdonosok alaposabban kihasználják az autó irtózatos teljesítményét, ezért a motort egy kiegészítő olajhűtővel, a lökhárítót pedig további levegőbelépő-nyílásokkal látták el.

320 milliméter körüli féktárcsa átmérővel már elismerő hümmögést lehet kiváltani az autórajongókból. A széria SL tárcsafékeinek átmérője 360 milliméter, de az újdonságban ez egyenesen lélegzetelállító: 380 milliméter! Az SL 55 AMG sportváltozata is a Sensotronic Brake Control (SBC) elektrohidraulikus fékrendszerrel lassít, amelyben a pedállal csak elektronikus jelet adunk a fékezésre, de maga a fék működése megegyezik a bevált hidraulikus fékekével.

Lenyűgöző dimenzióban mozognak a gumiabroncsok és a keréktárcsák is. Elöl 8,5 col széles és 19 col átmérőjű, hátul 9,5×19-es felniket találunk. A gumiméret 255/35 ZR 19 elöl, illetve 285/30 ZR 19 hátul.

A V8-as, kompresszoros motoron nem változott semmi, a maximális teljesítmény 500 lóerő, a forgatónyomaték 700 Nm.