Homológ raliautóvá vált a Skoda Fabia WRC. Az FIA illetékes testülete nemrég megadta a homologizációt az autónak, amely így rajthoz állhat a rali világbajnokságban. Két Fabia indul az ADAC Német Ralin, amelyen hazánkat Tagaiék képviselik egy EVO VI-os Lancerrel. A gyári Fabiákat Toni Gardemeister és Didier Auriol vezeti.

A homologizációs (megfelelőségi) eljárásban ellenőrzik, hogy az autó megfelel-e a WRC-k építésére vonatkozó szabályoknak. Az ellenőrök a mladá boleslavi Skoda gyárban részletekbe menően megvizsgálták az autót. A három napig tartó felmérésen jelen volt egy konkurens csapat ellenőre is, aki a gyári Peugeot gárdát képviselte.

A WRC-szabálykönyv előírja, hogy a gyárak az adott típusból a megelőző egy évben legalább 25 000 autót állítsanak elő. Amennyiben az adott típus egy különleges példányából készült a raliautó, mint esetünkben a dízelmotoros és elsőkerék-hajtásos Fabia RS-ből, akkor ebből a változatból 2500-at kell előállítani. Mivel a Fabia RS egy új modell, a cseh gyárnak elég a novemberi Brit Rali első napjáig legyártania a kérdéses 2500 RS-t.

Nem érinti a Fabiát, de lényeges kedvezmény, hogy elegendő, ha a gyár más modelljében van kétliteres benzines motor, nem muszáj a ralikon bevetett autóban is kétezres benzinest forgalmazni. A turbófeltöltőt és az összkerék-hajtás elemeit megveheti beszállítótól az adott gyári csapat. A WRC-t indító autógyáraknak nem kell turbófeltöltős kétliteres benzinmotort sem kínálniuk sorozatgyártású autóikban.

A Fabia WRC súlyát a mostani szabályok alapján határozták meg. A 2004-ig érvényben lévő előírások szerint az autó súlya a két versenyző nélkül nem lehet kevesebb 1230 kilogrammnál. 2004-től ez a feltétel módosul, jövőre a pilótával és a navigátorral együtt a WRC-k súlya nem lehet alacsonyabb, mint 1380 kilogramm.

A WRC-k alapját adó autók minimális hossza 375 centiméter, amit óriási lökhárítókkal legalább négy méterre kell növelni a World Rally Carokon, ha az autó rövidebb 4000 milliméternél. A Peugeot 206 WRC is lökhárító toldásokkal érte el az előírt méretet.

Petr Kohoutek, a Skoda motorsport igazgatója a tervekről annyit mondott, hogy már idén fel akarják venni a versenyt a legjobbakkal, 2004-ben a dobogón kívánnak végezni, 2005-re pedig futamgyőzelmekre számít.