Három nyitható vászontetős autóval végzett borulásos tesztet az ADAC. Az ADAC azért döntött a tesztelés mellett, mert mérni akarta az elmúlt években végbement fejlődést ezen a területen. Modern kabriókon elvégzett vizsgálatukból az derült ki, hogy a sérülésveszély borulásnál, a tesztelt három autó alapján, nem elhanyagolható.

Háromféle felépítésű autót választottak a német autóklub tesztelői. A Mazda MX-5-ben nincs külön bukókeret, az Opel Astra Cabrióban merev támaszok védik boruláskor az utasokat, míg a Volkswagen Beetle-ben csak veszély esetén nyílik ki a két bukókeret a hátsó fejtámlák mögül.

Mindhárom autót 23 fokos dőlésszögben rögzítették egy guruló szerkezeten, amelyet 50 km/órás sebességre gyorsítottak, majd hirtelen lefékeztek. Ezt követően az autók maguktól borultak, többször átfordulva hossztengelyük körül.

Orrnehézsége miatt a nyitott Astrában a motorházra és az első szélvédőkeretre nehezedik a legnagyobb súly. A megerősítések alaposságát mutatja, hogy ennek ellenére is csak 55 milliméterrel hajlott beljebb a két szélvédőoszlop a teszt során.

Jelentős probléma viszont, hogy az Astrában a csekély deformáció ellenére is kilóg egy átlagos magasságú vezetőhöz méretezett bábu feje a borulás után.

Még rosszabb a helyzet a hátsó utasok esetében az alacsony fix keret miatt. Egy a szélvédőoszlop és a hátsó védőcsövek között képzeletben húzott vonalnál 8 milliméterrel magasabban húzódik az első, és 55-tel a hátsó bábuk feje búbja az ütközés után.

Az új Bogár kabrióban azonnal előugrottak a bukócsövek, a hátsó utasok feje emiatt nem ért az aszfalthoz. Az első utasoknak nagyon tágas túlélési tér marad, bár a szélvédőoszlop 88 millimétert deformálódott.

Az első utast helyettesítő bábu feje az átfordulások során egyszer enyhén érintkezett az útfelülettel, de a babákon mért terhelés végig jóval alatta maradt a kritikus értéknek. A 27 centire kiugró bukócsövek miatt biztonságban tudhatják magukat a hátsó utasok.

Igazán komoly bajok vannak a Mazda MX-5-tel. A kedvelt, klasszikus kis roadster szélvédőoszlopa azonnal becsuklott 140 milliméterrel, ami majdnem teljesen elveszi a két bent ülőnek jutó teret. A teszt során az utast helyettesítő bábu feje olyan erősen csapódott az aszfaltnak, hogy rendkívül súlyos, akár halálos sérülés fenyegetné a helyén ülő embert.

Főleg a Mazda MX-5 hiányosságait látva, az ADAC azt követeli, hogy minden újonnan bevezetett nyitott autó csak kellően erős szélvédőoszlopokkal és masszív bukókerettel kerülhessen piacra, magas termetű utasoknak is megfelelő biztonságot nyújtva.