Megkezdte a harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendezési rendszerek gyártását a Bosch. Frankfurtban, az őszi autókiállításon láthatjuk először a 3. generációs common rail dízelmotorral felszerelt autókat. A Bosch úgynevezett piezo-inline befecskendezőket fejlesztett ki, amelyek kisebb helyet foglalnak az égéstérben, gyorsabban és pontosabban adagolható velük a gázolaj.

Az elv egyszerű. A konyhai gázgyújtóból ismert piezo kristályok áram hatására méretváltozással, méretváltozásra (összenyomásra) elektromos feszültség leadásával reagálnak.

Eddig a minél magasabb befecskendezési nyomás elérése volt a cél, ami tökéletesebb porlasztást és égést eredményezett, javuló fogyasztással, csökkenő károsanyag-kibocsátással és gyarapodó teljesítménnyel. Az elsőről a második generációhoz érve 1350 bar-ról 1600-ra nőtt a maximális befecskendezési nyomás.

A mostani váltással a mágnesszelepekkel és a piezo befecskendezéssel elérhetőnél jóval gyorsabban adagolható a gázolaj. A rendkívül gyors piezo-inline injektorokkal az eddigi maximum 5-7 helyett sokkal több részre bontható a befecskendezés.

Részterhelésnél így finomabban és pontosabban adagolható a gázolaj, amivel 15-20 százalékkal csökkenthető a károsanyag-kibocsátás, 5-7 százalékkal feltornászható a teljesítmény, vagy harmadik lehetőségként 3 dB-lel lejjebb szorítható a motorzaj. A lehetőségek között a piezo-inline befecskendezővel dolgozó motorfejlesztő mérnökök dönthetnek.

A még ma is használt elosztórendszerű adagolók és az 1997 óta gyártott közös nyomócsöves rendszerek mellett a Bosch a VW-konszern által favorizált, de a Land Rover Discovery-ben is alkalmazott adagolófúvókás dízelekhez is gyárt adagoló-porlasztó elemeket. A Bosch a kilencvenes évek közepétől 4,6 milliárd eurót (1210 milliárd forintot) fektetett be a háromféle rendszer fejlesztésébe. Ma a Siemens és a Delphi is kínál közös nyomócsöves befecskendezést dízelmotorokhoz, de mindhárom rendszert együtt csak a Bosch állítja elő.