Bivalyerős lesz a Pontiac GTO csúcsmodellje. A 2004-es modellvére újjászülető autó az amerikai hagyományokhoz híven nagy hengerűrtartalommal dolgozik, különösebb hajszoltság nélkül előteremtve a lóerőket. A GTO V8-as motorja 5200-as fordulaton eléri a 350 lovas teljesítményt, nyomatéka mindenhol irgalmatlanul nagy, de a legmagasabb mégis 4000-nél, Nm-re átszámítva 496 newtonméter.

Nulláról 60 mérföldre (96 km/órára) 5,5 másodperc alatt gyorsul az autó, ami csak három tizeddel rosszabb egy 343 lovas M3-as BMW-nél. A Chevrolet Corvette-ből ismert LS1 motor természetesen 5,7 literes. A GTO-ban mélyebb szelepnyitást lehetővé tevő vezérműtengely adja az ütemet a szívószelepeknek, amivel javult a nyomatékleadás kis fordulaton. Üresjárati fordulattól 4400-ig ez a megoldás körülbelül 27 Nm többletet hoz.

Hatfokozatú, kellően masszív kézi váltó mellett a GM szabadidőautókban és kisteherautókban is alkalmazott négyfokozatú automata választható. Utóbbinak elektronikus vezérlését a sportkupékban elvárt viselkedéshez igazították. Mindkét váltóhoz 3:46-os végáttételű hátsó híd kapcsolódik. A Pontiac GTO az ausztrál Holden Monaro alapjain született újjá.