BMW X3 Frankfurtban!

Épített és földutak meghódítására készül a BMW az X3-mal. A szabadidőautóról már megjelentek az első gyári képek. Az X3-on is visszaköszön a konkáv és konvex felületek váltakozásával dolgozó formaterv, mint a Z4 roadsteren. Hosszú a tengelytáv és sportosan rövidek a túlnyúlások. A kellően dinamikus külsőhöz illően kétféle háromezres motorral lesz kapható az X3, legalábbis kezdetben. A háromliteres benzines a hetest kivéve a márka minden autójában megtalálható, teljesítménye 231 lóerő. Sportváltozatként az X3 3.0i végsebessége elérheti a 224 km/órát az alapmodell 210 km/órás maximumával szemben.

Ismert motorvariáns a háromliteres, közös nyomócsöves dízel is. Nyomatéka 410 Nm, maximális teljesítménye 204 lóerő. Ez a motor is kétféle végsebességhez segítheti az autót. Alapesetben 210 km/óra a csúcs sebesség, míg a nagyobb sebességre hangolt változat órája 218-nál áll meg. Hatfokozatú kézi váltó jár az autóhoz, felárért ötfokozatú automata rendelhető.

Az osztrák Magna Steyr-nél kifejlesztett összkerék-hajtás az xDrive nevet kapta. A nyomaték fokozatmentesen és tetszőleges arányban osztható el a két tengely között. A BMW szerint a rendszer aszfalton még azelőtt reagál a nyomatékigények változására, hogy valamely kerék kipörögne. Kanyarkimenetben a tökéletesnek ígért erőelosztással csökkenthető az alul- vagy túlkormányozottság.

Az összkerék-hajtás előnyeiből fakadóan a menetstabilizáló elektronikának később és jóval ritkábban kell közbeavatkoznia, mint a hátsó- vagy elsőkerekes autókban. Havon, laza talajon az elektronikus rendszer egy szempillantás alatt a jobban tapadó kerekekre juttatja a hajtóerőt.

Valószínűleg a tervezettnél valamivel hamarabb, már az idei év végén megkezdődhet az X3-as Magyarországi forgalmazása.