Benik nyerte a Savaria Ralit

Szombathely környékén rendezték június 12-14. között a hazai ralibajnokság negyedik futamát, az InkTec – Indit-Trade-ralit. Összesen 15 szakasz és 138 versenykilométer várt a versenyzőkre a két versenynapon. Ezek közül az elsőn, azaz péntek 55 kilométernyi (6 szakasz) aszfaltos útszakasz szerepelt a kiírásban, míg a második napon 78 kilométer (8 szakasz) murva. Ehhez jött még egy Super Speciál, melyet péntek este rendeztek meg egy laktanyán. A csapatoknak az első napi aszfaltos verseny után másfél órájuk volt, hogy átépítsék az autókat a másnapi, illetve az aznap esti murvára. Eltérően a prológoktól, melyet a versenyek előtt rendeznek, ez a Super Speciál beleszámított a verseny végső értékelésébe is.

Már a futam előtt sejteni lehetett, hogy igen izgalmas verseny fog kialakulni. Ifj. Tóth Jánosnak (Peugeot 206 WRC) égető szüksége van a pontokra, főleg az első hellyel járókra. Ifj. Angyalfi Károly (Subaru Impreza WRC) kiegyensúlyozottan versenyzett az eddigi futamokon, így őt is sokan esélyesnek tartották a győzelemre, csak úgy, mint Benik Balázst (Ford Focus WRC) és Szabó Gergőt (Skoda Octavia WRC). Szabó egy második és legutóbbi első helyével bizonyította, hogy most már őt is komolyan kell venni.

Bútor Robi (Citroën Saxo Kit-Car) bár egész évben a tavalyihoz hasonlóan kiemelkedőt autózott, azért kissé tartott a versenytől. Itt győzték le ugyanis utoljára az előző évadban. Legyőzője pedig nem más volt, mint mostani csapattársa, Herczig Norbert (Citroën Saxo Super 1600).

Benik Balázs kezdte legjobban a pénteket, ő volt a leggyorsabb az első és a második gyorsaságin is. Mögötte előbb Janika, utóbb Angyalfi érkezett. Meglepetésre a negyedik helyen nem egy WRC állt az összetettben, hanem Asschenbrenner György (Asi) A8-as Lancerja. Ez azonban csak elsőre volt meglepő, mivel Asi egész nap a harmadik-negyedik hely környékén autózott, WRC-s időket hozva. A harmadik gyorsaságitól aztán az Ifj. Tóth- Tóth duó belehúzott, és hozta az első időket a még hátralévő 4 aszfaltos gyorsaságin. A Benik-Somogyi kettős mindannyiszor a második helyen haladt át a célon, így az ötödik gyorson Janika átvette a vezetést. A pénteki utolsó, azaz murvás szakasz előtt mindössze 1,6 másodperccel vezetett a bajnok páros a Fordos kettős előtt. A többi WRC-s pilóta bár próbálkozott, egyre inkább eltávolodott a nagy harcot vívó kettőstől.

A Super Speciálon azután érdekes dolog történ, Asi autózta az abszolút első időt a WRC-k előtt. Ám ezt úgy érte el, hogy levágott egy kanyart, ezt a pályaelhagyást a versenybizottság 5 perces büntetéssel honorálta. Tagai volt a leggyorsabb WRC-s, akit Benik, Szabó és Ifj. Tóth követett. Benikék 2,7 másodperccel voltak gyorsabbak, mint a Peugeot-val induló páros és ezzel visszavették a nap végén az első helyet.

Turi Tamás nem tudott lépést tartani az elképesztő időket autózó Asi-val, de biztosan őrizte 2. helyét a kategóriában. Nem csalódtak, akik bíztak a Herczig unokatestvérekben a verseny előtt. Ezúttal ugyanis rendkívül gyorsan autóztak, olyannyira, hogy a második szakasztól, megelőzve Bútorékat, vezették az F2-öt és az A6-ot is. Ehhez persze az is kellett, hogy Bútor Robi végig műszaki problémákkal küzdött. Ezek után a technika ördöge megtréfálta Herczigéket és sajnos csak három hengerrel teljesítették a 6. szakaszt. Nem működött az egyik befecskendezésük, és ez elég volt Bútornak, hogy visszavegye a vezetést. Mindössze 4,5 másodperc választotta el egymástól a két versenyzőt. Bútor az abszolút 7., míg Herczig a 9. helyen várta a folytatást.

Az N4-ben széles mezőny küzdött az elsőségért, ám közülük kiemelkedett az Elek-Vinoczai páros. Ők vezették a kategóriát az első nap után, mögöttük 43 másodperccel lemaradva Tobak Zoltán és újabb nyolc másodperccel Oroszlán László következett.

Eredmény az első nap után (7 gyorsasági):
1. Benik-Somogyi (Ford Focus WRC)
2. ifj. Tóth J.-Tóth I. (Peugeot 206 WRC)
3. ifj. Angyalfi- Kazár (Subaru Impreza WRC)
4. Szabó G.-Kerék B. (Skoda Octavia WRC)
5. Turi-Kerék I. (Mitsubishi Lancer EVO VI)
6. Tagai-Tagai (Subaru Impreza WRC)
7. Bútor-Tóth (Citroën Saxo Kit-Car)
8. Elek-Vinoczai (Mitsubishi Lancer Evo VI)
9. Herczig-Herczig (Citoen Saxo super 1600)
.
.
24. Aschenbrenner-Földesi (Mitsubishi Lancer EVOVI)

Szombaton úgy tűnt, nem tudták elvenni a kedvét Asinak, vagy úgy gondolta, hogy most már minden mindegy. Négyszer is az abszolút legjobb időt autózta az A8-as Mitsubishivel a murván. Megnyerte a szombati első (8.) és a 11. gyorsot , majd az utolsó kettőt (14., 15.) is. Bár büntetésével a 24. helyről kellett volna rajtolnia, a 15.-ként indulhatott, így nem a Ladák között kezdett. A hatalmas tempó végül eredményt hozott, mert Asi rengeteget ledolgozva a hátrányából az abszolút hatodik helyre jött fel a nap végére, a kategóriában (A8) pedig a második lett. Turi Tamás autózta a saját tempóját és elsőként ért célba az A8-ban.

Bútor és Herczig között folytatódott a csata, most azonban az eddig megszokott módon Bútor állt jobban az időkkel. Ám Herczig a 13. gyorsaságira teljesen ledolgozta hátrányát és majd két teljes versenynap után szinte teljesen azonos idővel állt a két Citroënes. Az utolsó szakaszokon viszont Bútor bizonyult gyorsabbnak és 3 másodperccel legyőzte csapattársát. Így az abszolút hetedik illetve nyolcadik helyen értek célba.

Az N4-ben sem pihenni jöttek a versenyzők, és folyamatosan üldözték Elek Istvánt. Ifj. Tobak Zoltán azonban műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. Oroszlánék sem jártak jobban, pedig a 12. szakaszon már átvették a vezetést Elektől, ám az utolsó szakaszon nekihajtottak egy fának, így ők is idő előtt búcsúztak. A második helyet Spitzmüller Csaba szerzete meg a kategóriában, 1 perc 34,2 másodperccel lemaradva.

Benik és Ifj. Tóth harca szombaton sem lankadt, előbbi háromszor volt a leggyorsabb, utóbbi kétszer és Asi mögött háromszor ő volt a második. A kilencedik gyorsaságin (szombat 2.) vette át a vezetést az ifj. Tóth-Tóth páros, de Benikék 11-en visszaszerezték az elsőséget. Az utolsó négy szakaszon is folytatódott az adok kapok, de Benik mindig többet hozott, mint amit elveszetett Janikával szemben. Ezzel megszerezte idei első abszolút elsőségét a Fordos páros, s ami még fontosabb, átvették a vezetést a bajnokságban (62 pont) is. Jól taktikázott a Szabó-Kerék Skodás duó, ugyanis sikerült a harmadik helyen befejezniük a versenyt. Mindez számukra az összetett második helyét (57 pont) jelenti a bajnokságban. Tóthék 35 pontjukkal a 45 pontos Angyalfiék mögött a negyedikek.

Ifj. Angyalfi Károly a szombati első szakaszon egy drótkerítésnek ütközött. Bár sikerült kiszabadítani az autót, nem tudták folytatni a versenyt. Tagaiék lettek a negyedikek a WRC-k között és az abszolút értékelésben is.

Végeredmény:

1.Benik – Somogyi (Ford Focus WRC) 1:13:21.4 ó
2.ifj. Tóth J .- Tóth I. (Peugeot 206 WRC) + 4,5 mp
3.Szabó G. – Kerék B. (Skoda Octavia WRC) + 1’22”3
4.Tagai T.- Tagai R. (Subaru Impreza WRC) +1’35”5
5.Turi – Kerék I. (Mitsubishi Lancer EVO VI) +2’35”8
6.Aschenbrenner – Földesi (Mitsubishi Lancer EVOVI) +5’15”3
7.Bútor – Tóth (Citroën Saxo Kit-Car) +6’06”3
8.Herczig – Herczig (Citroën Saxo Super 1600) +6’09”3
9.Elek – Vinoczai (Mitsubishi Lancer EVO VI) +6’16”9
10.Spitzmüller – Harsányi (Mitsubishi Lancer EVO VI) +7’51”1

Következő verseny a Veszprém Rali, július 11-13. között.