Bugatti Veyron - Minden határon túl

Nem marad rekord megdöntetlenül, ha a Bugatti sorozatgyártású változata egyszer utcára kerül. A Volkswagen konszernhez tartozó és Ferdinand Piëch idején felélesztett márka a második világháború előtt mérhetetlen pompájú és minden mást leiskolázó teljesítményű luxusautóiról volt ismert. Az EB 16-4 Veyron, amely egy autóversenyzőről kapta a nevét, nem marad el a dicső elődöktől.

1001 lóerős motorjával várhatóan 2,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. Ez egészen eszement gyorsulást jelen, a Porsche 911 Turbo-nak 4,2 másodperc kell ugyanehhez. A legborzasztóbb a szupertsportkocsi-gyártók számára, hogy a Bugatti a hírek szerint 14 másodperc alatt gyorsul 300-ra, ami egy nulla-kétszázas gyorsulási adatnak is fenomenális volna. A végsebesség elérheti a 400 km/órát, ami rettenetes zajjal jár. Emiatt a raliautókhoz hasonlóan rádión beszélhet egymással a két bent ülő.

Négy turbó tölti majd a nyolcliteres, 16 hengeres motort. A maximális nyomaték 1250 Nm lesz. A W hengerelrendezésű motor két kis hengerszögű V8-as motorból áll össze. A hosszirányban beépített középmotor a mind a négy kereket hajtja, hétfokozatú, duplakuplungos váltón át.

A Bugatti váza szénszál erősítésű műanyag, a karosszéria anyag alumínium és a karbon. A sportváltozat 1100 lóerős lesz, de az egyszerűbb változat ára is elképesztő. 1,16 millió euróba, átszámítva 300 millió forintba kerül a Bugatti EB 16-4 Veyron.