Használt autó 1 és 2 millió között 1

Használt autó 1 és 2 millió között

Az volt az alapötletünk, hogy az 1 és 2 millió forintos összeghatár közt bármiféle megkötés nélkül keresgélünk autót, és kiválasztjuk a legérdekesebbeket vagy a legjobb ajánlatokat. Mivel a szűrési feltétel szigorítása nélkül 1063 autót dobott ki a rendszer, más taktikát választottunk.

Nem tettünk különbséget abban, hogy a hirdetést magánszemély, használtautó-kereskedő, vagy márkakereskedés adta fel. A kínálat szűkítése miatt csak az 1995 utáni autókra kerestünk rá a hasznaltautok.vezess.hu oldalon. Így 777 találat volt. Az autók többsége márkakereskedői autó, ami a legtöbb esetben azt jelenti, hogy az újautó-vásárlásba beszámított, átvizsgált autók közül választhatunk. Ez valamivel magasabb árral jár, egy magánszemélytől történő vásárlással összehasonlítva, de legalább garanciát jelent a vásárlónak az autó eredetét illetően.

Az 1 és 1,2 millió forint közötti sávban uralkodó a Suzuki Swift. Mivel nagyon nagy a kínálat, érdemes alaposan megrostálni a választékot. Ebben az árkategóriában az 1,0 literes és 1,3-as ötajtós, valamint néhány 1,3-as Sedan kapható. Adatbázisunkban 1995 és 1999 között gyártott Swiftek szerepelnek ilyen áron, az újabbak kisebb motorral és gyengébb felszereltséggel.

1,1 millió forint körüli áron kapható több Skoda Felicia. Főként 1,3-asok vannak, árban nincs nagy különbség a kombi és a limuzin karosszériás Feliciák közt.

Sok 1995-ös Renault 19-es kapható 1,1 és 1,2 millió forint közt. Clióból ezért az árért még gyér a választék, a 96-os és 97-es Twingókból van pár darab.

Opelből nem sokat találni ilyen áron. ’95-ös és ’96-os Astra F kapható ennyi pénzért, de bővebb a választék az Opel Corsa B-ből. Corsából a ’95 körüli évjáratból van 1,2-es és 1,4-es.

Valószínűleg a Daewoo újautó-akciójának (új Daewoo vásárlásakor emelt áron számítják be a régi Daewookat) tudható be, hogy gazdag a kínálat 1996-os és ’97-es Nexiákból. Lanos nem nagyon érhető el ennyiért.

A Fiatok között körülnézve régebbi Punto (95-97) és újabb Seicento (98-99) vásárolható ebben az ársávban. A Seicento 0,9-es motorral fér bele 1,2 millió forintig, a nagyobb motoros Sporting drágább.

Az 1,2 és 1,4 millió forint közti sávban is a Suzuki Swiftből a legnagyobb a választék. Főként az újabb modellek vannak jelen, akár már 2000-es évjáratút is találhatunk. Az 1,0 literes és az 1,3-as motorral szerelt Swiftből van sok, de néhány 1,6-os is kapható már 1 300 000 forint körül.

1,3 millió környékén árulják az 1995-ös, ’96-os évjáratú Toyota Corollákat, de kevés van belőlük. ’97-es ’98-as Opel Corsa kapható szintén hasonló áron, az Astra F-ből az egy-két évvel öregebbeket árulják ennyi pénzért.

Másfél millió forint alatt csak az első generációs Fiat Punto kapható, abból is főként az alapfelszereltségű 55S van jelen. Seicentóból kisebb a választék, mint az eggyel alacsonyabb ársávban, és itt is csak a gyengén felszerelt, 0,9 literes kapható.

A Fordokat a szilva hűtőrácsos ’96-’98-as évjáratú Escortok képviselik 1,2 és 1,4 millió közt, Fiesta csak elvétve található. Mondeo ilyen olcsón csak sokat futott, lestrapált állapotban van.

Az előző két sávhoz hasonlóan az 1,4 és 1,6 millió közti árkategóriában is a Suzukiból a legnagyobb a választék. A Swift mellett azonban megjelenik már az előző generációs Wagon R, és az újabb Wagon R+ is.

A kínálat nagyságát tekintve a Suzukival felveszi a versenyt az Opel is. Másfél millió forint környékén az Astrából több van, mint a B Corsából.

A Citroënnél ebben az árkategóriában már eltűnik a ZX, viszont előkerül a Xsara, bár nincs sok belőle. A legolcsóbbak valamivel 1,6 millió alatt kaphatók, 1,6-os vagy 1,4-es benzinmotorral. Sok újabb, három-ötéves Daewoo Lanos is kapható 1,5 millió forintért, a Matizok pedig ennyi pénzért kezdenek kikopni.

A Citroën Berlingo ritka vendég a használtautó-piacokon. Praktikusan variálható utasterével személyautóként és teherhordásra is jól megfelel, talán épp ezért ragaszkodnak hozzá a tulajdonosok. Minimális ára általában 1,5 és 1,75 millió közötti motortól és évjárattól függően.

A Fiatból feltűnik a Bravo/Brava páros, melynek ára felszereltségtől és motortól függően 1,5 és 1,6 millió közt mozog. Ezért a pénzért ’96 és ’98 közti évjáratú Bravót vagy Bravát választhatunk. A Puntóból megjelennek a nagyobb motoros, jobban felszerelt változatok, Seicentóból pedig már Sporting is van.

Fordból továbbra is van 1,3-as vagy 1,4-es Escort, de már az első generációs Mondeóból is nagyobb a választék. Nem csak az 1,6-os vagy 1,8-as alapmodellek kaphatók, hanem a facelift előtti kétliteres is.

Találtunk néhány 1995-ös és ’96-os évjáratú Honda Civicet valamivel 1,6 millió forint alatt, de kicsi a választék. Hasonló áron szintén kevés van a Mitsubishi Colt és Lancer párosból.
A Nissan Almerából és Micrából már valamivel nagyobb a választék. Almerából elsősorban az alapfelszereltségű 1,4-esek vannak jelen, míg a Micrából is főként az olcsóbb 1,0-ást kapni.

Ritkán találni 1995 utáni Volkswagen Golfot az 1,4-1,6 millió forintos ársávban. Ha van, akkor valószínűleg sokat futott, alulmotorizált autót találunk. Polóból sem sokat hirdetnek, de ebből legalább szélesebb motor és felszereltség-kínálatból választhatunk.

1,6 és 1,8 millió forint közt megváltozik a kép, mivel az alacsonyabb árkategóriákban mindent elsöprő Suzuki Swift elveszti első helyét. Szinte csak 2000 utáni Suzuki található az adatbázisban ebben az ársávban, főleg 1,3-as vagy 1,6-os motorral.

Volkswagen Golfból már szélesedik a kínálat, de még mindig sokkal kevesebbet látni, mint a hasonló évjáratú Escortokból. A Volkswagennél előfordul a Passat is, de csak korai, 1995 vagy ’96-os évjárattól és 1,6-os motorral.

Igen nagy a választék a Skoda Feliciából, azok közül is az 1,3-as LX felszereltségű viszi a prímet, 2001 körüli gyártástól. Octavia is van már a kínálatban ennyi pénzért, de szinte kizárólag 1,6-os alapmodell.

Ebben az ársávban az Opel Astra egyértelműen átveszi a vezetést a kínálat szélességét tekintve. 1995-ös és 2001-es évjáratú autók közt gyakorlatilag bármilyet találhatunk, tekintet nélkül a karosszériaváltozatra és motorra. Az Astra G azonban csak drágábban kapható.

Nissan Almera, Ford Escort, Ka és Fiesta, valamint Fiat Bravo-Brava kevesebb szerepel, mint az eggyel alacsonyabb árkategóriában.

Az 1,8-2 millió forintos ársáv már vízválasztónak számít. Sok új modell jelenik meg a felhozatalban. Ilyen például a Citroën XM és Xantia, a Chrysler Stratus, Opel Calibra, Opel Omega B, Peugeot 406 amelyek szinte mind valamivel kétmillió forint alatt kaphatók.

Volkswagen Golfból, Passatból és Polóból nem gyarapszik a kínálat csak az a évjárat és a felszereltség javul. ’96-’97-es Golf, 95-ös Passat, és 1998-as-1999-es Polót kapni ebben az ársávban.

A Toyotákból megjelenik a Carina E 1996-97-es évjárattal és valamivel kétmillió alatt, de szinte kivétel nélkül 1,6-os motorral. Corolla alig van, és szintén kevés Yarist találni.

Kétmillió körül lehet kapni igen gazdagon felszerelt és drágán mért 1,3-as Suzuki Swifteket 2000-es vagy 2001-es évjárattal, valamint hasonló évjáratú Wagon R+-t.

A Skodánál a Fabia jelenik meg újként, 2000-es évjárattal és 1,4-es, 60 lóerős motorral. Octaviából itt sem nagyobb a választék. Seatból néhány Cordoba és Ibiza van.

Első generációs Renault Laguna 1,8 millióhoz közeli áron található, 1996-os évjárattól, többféle motorral, de a kínálat szűkös. Mégane alig van és a Clióból is kicsi a választék. Van azonban néhány 1-2 éves Twingo, 2 millióhoz közeli áron, jó felszereltséggel.

A Peugeot-nál a 206-osból 2-3 éves autókat kapni, 1,9 millió körül, 1,1-es vagy 1,4-es benzinmotorral. A dízel jobban tartja az árát, így nem fér bele a kétmilliós határba.

Az Opelnál az Astra F kezd kikopni, viszont a G még mindig alig található. Corsából a drágábban mért darabokat adják, “megkímélt” jelszóval. Vectrából sok a fehér, 1,6-os, alig használt fapados cégautó, kétmillió körül, 4-5 évesen.

Hasonló a helyzet a Fordnál, itt a Mondeo átveszi a vezetést az Escorttól, de a Mondeóból a jobban motorizált és bőségesebb felszereltségű autókból is van választék, 6 évestől egészen 4 évesig.

A Fiat Puntónál vegyes a kép, van első és második generációs, de utóbbiból szinte csak 60 lóerős alapmodell, míg a régebbiből 1-2 évvel öregebb, nagyobb motorú vásárolható kétmillió forintért. Bravóból alig változik az összkép, viszont néhány 2000-es Fiat Paliót is találni.
A Citroënnél néhány XM, Xantia és Xsara van, de nagyobb a választék Saxóból. Utóbbiból 98 és 2001-es évjáratú közt szinte bármilyet találunk.

A vezess.hu használtautó-keresőjét közvetlenül is elérhető a hasznaltautok.vezess.hu internet címen!