Az előző Actrost 98 országban forgalmazták, az eladott nehéz-tehergépjárművek száma elérte a 230 ezret. A gyártásának kezdetekor számos gyermekbetegséggel terhelt tehergépjármű-család tagjai a hibák kiküszöbölését követően 20 százalékos piaci részesedést értek el kategóriájukban a nyugat-európai piacokon.

A siker lényegi eleme volt a gazdaságos hosszú távú üzemeltetést nyújtó felépítés. Ez az elvárás új Actros esetében is az első helyen szerepel. A modellváltással a Mercedes-Benz javítani kívánt a fülke használhatóságán, ezenfelül erősebbek lettek a motorok és újdonság még a szólókerekes hátsó tengely.

Az elődtől eltér a hűtőrács kialakítása. A mintázat nélküli fényszóróburák mögül feláras tételként xenon fényszórók világítanak.

A moduláris rendszerű műszerfal minden esetben a jármű felhasználási területéhez igazodik. Ehhez hasonlóan az utas környezete is a tehergépkocsi tervezett munkakörülményeihez igazítható. A gyártó szerint az ágyak minden eddiginél kényelmesebbek. Az alsó ágyban rugós matrac, a felsőben lélegző szivacs derékalj szolgálja a pihenést. Mindkét fekhely mérete 80×202 centiméter.

A fűtés-szellőzési rendszerekből többféle rendelhető. Az átgondolt világítású fülkében megkétszerezték a tárolóhelyeket.

Az új Actrosba felárért 1400 literes tank is rendelhető, ami az átgondolt alvázkialakításnak köszönhető. Egy újdonság a hajtott tengelyre rendelhető szóló kerék, amely az ikerkerekes megoldásnál gazdaságosabb. Egy 495/45 R 22.5 méretű, rendkívül nagy teherbírású gumi helyettesíti a két kereket. A súlycsökkentés mellett a szóló kerék kisebb gördülési ellenállása is lefelé nyomja a fogyasztást.

Hat különböző fülkével és 12 féle tengelytávval kapható az autó, a variációk száma eléri az 530-at. A V6-os OM 501 LA jelű motorok teljesítménye 320 és 456 lóerő között mozog. Három teljesítményfokozatban kapható a nyolchengeres motor 503 és 578 lóerő között.

Az értékesítés 2003 tavaszától indul.