Nemrégiben lapunk is megírta, hogy a Toyota a tervezettnél jóval hamarabb, még idén megkezdi üzemanyagcellás autójának sorozatgyártását és értékesítését Japánban és Amerikában. A Honda a napokban hozta nyilvánosságra, hogy az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal jóváhagyását adta a Honda FCX üzemanyagcellás autó forgalomba helyezéséhez. Így elképzelhető, hogy a Honda hamarabb kezdi meg az üzemanyagcellás jármű sorozatgyártását, így övék lehet a sokat érő cím.

A Honda a Toyotához hasonlóan csak Amerikában és Japánban tervezi az autó értékesítését, ahol a kiemelt ügyfelek lízing konstrukcióban juthatnának az autóhoz. Az első néhány évben csak 30 autó eladásával számol a japán autógyártó, mivel a legnagyobb gondot az üzemanyagcellás járművekhez szükséges infrastruktúra kiépítése jelenti. Ezek a járművek ugyanis folyékony hidrogént tankolnak, melynek tárolása igen bonyolult.

A Honda szériaérett autója, az FCX hosszú kísérelt eredményeként jött létre. Az első tanulmányautót, az FCX-V1-et 1999-ben mutatták be. A negyedik generáció, az FCX-V4 tavaly debütált, a sorozatgyártás előtt álló típus, az FCX ebből a generációból származtatható.

Az autó menetdinamikai paraméterei alapján tökéletesen helytáll a mindennapi forgalomban, végsebessége 150 km/óra. A hidrogéntartályba 156,6 liter hidrogén fér, ami 355 kilométeres hatótávolságot eredményez.