Az oldallégzsák egy Ibizában sem tartozik az alapfelszereltségbe
Szulák Andreát egy 100 lóerős dízel Ibizával lepte meg az importőr. Az autót Orbán Szabolcs Seat márkaigazgató adta át
Minden Ibizában széria az elektromos ablak, a szervokormány és a központi zár
A belépőmodell is 185-ös abroncsokat kap
7 fotó
Az 1993-óta egy modellfrissítéssel gyártott Ibiza utódát a napokban kezdi forgalmazni a Porsche Hungaria. Fiatalos, dinamikus autóként pozícionálják az újdonságot, ami a felszereltség összeállításából is érezhető.

A korábbi Select alapmodell megszűnik. Ez a kivitel egy a hazai piac sajátosságainak megfelelő, lekopaszított változat volt. Ezentúl Stella, Signo és Sport felszereltséggel vásárolható meg az autó. Ez a sorrend nem a modellhierarchiát jelöli. A Stellától sportosság felé elágazva a Sport lehet a megfelelő választás, a Signo inkább a kényelemorientált vásárlóknak szól.

Alapfelszereltségben 185/60-as gumikon és 14 colos felniken áll az Ibiza Stella. A Sporton alapáras a 15-ös könnyűfém felni 195/55-ös gumikkal.

Minden Ibizán fényezett a lökhárító és a tetőspoiler. Alapáras a színezett üveg, az állítható magasságú vezetőülés, az elektrohidraulikus szervokormány, amelynek szoftverét jó vezethetőségre hangolták. Belépőmodelleknél szokatlan figyelmesség az elektromos ablakemelő elöl, amelyet elég egyszer megnyomni az ablak teljes leengedéséhez. Széria a ködlámpa, a két irányban állítható kormányoszlop, a központi zár és a rádióelőkészítés. Alapáron két első légzsák jár.

Külsőre az Ibiza Sport 15 colos felnijével ad többet. Ebben már széria a bőrborítású kormánykerék, sebességváltógomb és kézifékkar a fedélzeti számítógéppel együtt. Az árban benne van a blokkolásgátló, a motoros tükörállítás és ami az igazán nagy dobás: a CD-s autórádió, nyolc hangszóróval. Az első sportülések mellett 100 lóerőtől a menetstabilizáló rendszer is széria.

Az ötajtós Signóban hátul is motoros az ablakemelő, tárolórekesz található a jobb első ülés alatt és a Sporthoz hasonlóan ebben is nyolchangszórós CD-s rádió van.

A rendelhető extrákkal a középkategóriát idézi az új Ibiza. Többek között elektromos tolótető, xenon fényszóró, navigációs rendszer, sebességtartó automatika, automatikus klímaberendezés rendelhető. Nagy kár viszont, hogy az oldallégzsák és a kikapcsolható utas oldali légzsák minden Ibizához feláras, a blokkolásgátló is csak a 100 lóerő feletti, Sport kivitelű autókban széria.

Hat motorral vásárolható meg az Ibiza. A Stella motorterébe a 64 lóerős háromhengeres és a 75 lovas 1,4 literes benzines kerülhet, valamint az 1,9 literes szívódízel. Az Ibiza Sportba két motor választható, a 100 lovas egy-négyes benzines és a kisautókhoz kínált legerősebb turbódízel a világon: a 130 lóerős PD TDI. A Signo a 75 lovas 1.4 16V benzinmotorral valamint a 100 lóerős TDI-vel kapható.

A részletes listaárakat később hozza nyilvánosságra az importőr, jelenleg az alapkivitel Ibiza 1.2 12V Stella ára ismert: 2 490 000 forint.

A hazai piacon nagy csomagtartója miatt az Ibizánál mindig jóval népszerűbb volt a Cordoba. Orbán Szabolcs Seat márkaigazgató a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Cordobának lesz utódja, amelynek forgalmazása az idei év végén kezdődhet meg hazánkban.