Az 1993-óta egy modellfrissítéssel gyártott Ibiza utódát a napokban kezdi forgalmazni a Porsche Hungaria. Fiatalos, dinamikus autóként pozícionálják az újdonságot, ami a felszereltség összeállításából is érezhető.

A korábbi Select alapmodell megszűnik. Ez a kivitel egy a hazai piac sajátosságainak megfelelő, lekopaszított változat volt. Ezentúl Stella, Signo és Sport felszereltséggel vásárolható meg az autó. Ez a sorrend nem a modellhierarchiát jelöli. A Stellától sportosság felé elágazva a Sport lehet a megfelelő választás, a Signo inkább a kényelemorientált vásárlóknak szól.

Alapfelszereltségben 185/60-as gumikon és 14 colos felniken áll az Ibiza Stella. A Sporton alapáras a 15-ös könnyűfém felni 195/55-ös gumikkal.

Minden Ibizán fényezett a lökhárító és a tetőspoiler. Alapáras a színezett üveg, az állítható magasságú vezetőülés, az elektrohidraulikus szervokormány, amelynek szoftverét jó vezethetőségre hangolták. Belépőmodelleknél szokatlan figyelmesség az elektromos ablakemelő elöl, amelyet elég egyszer megnyomni az ablak teljes leengedéséhez. Széria a ködlámpa, a két irányban állítható kormányoszlop, a központi zár és a rádióelőkészítés. Alapáron két első légzsák jár.

Külsőre az Ibiza Sport 15 colos felnijével ad többet. Ebben már széria a bőrborítású kormánykerék, sebességváltógomb és kézifékkar a fedélzeti számítógéppel együtt. Az árban benne van a blokkolásgátló, a motoros tükörállítás és ami az igazán nagy dobás: a CD-s autórádió, nyolc hangszóróval. Az első sportülések mellett 100 lóerőtől a menetstabilizáló rendszer is széria.

Az ötajtós Signóban hátul is motoros az ablakemelő, tárolórekesz található a jobb első ülés alatt és a Sporthoz hasonlóan ebben is nyolchangszórós CD-s rádió van.

A rendelhető extrákkal a középkategóriát idézi az új Ibiza. Többek között elektromos tolótető, xenon fényszóró, navigációs rendszer, sebességtartó automatika, automatikus klímaberendezés rendelhető. Nagy kár viszont, hogy az oldallégzsák és a kikapcsolható utas oldali légzsák minden Ibizához feláras, a blokkolásgátló is csak a 100 lóerő feletti, Sport kivitelű autókban széria.

Hat motorral vásárolható meg az Ibiza. A Stella motorterébe a 64 lóerős háromhengeres és a 75 lovas 1,4 literes benzines kerülhet, valamint az 1,9 literes szívódízel. Az Ibiza Sportba két motor választható, a 100 lovas egy-négyes benzines és a kisautókhoz kínált legerősebb turbódízel a világon: a 130 lóerős PD TDI. A Signo a 75 lovas 1.4 16V benzinmotorral valamint a 100 lóerős TDI-vel kapható.

A részletes listaárakat később hozza nyilvánosságra az importőr, jelenleg az alapkivitel Ibiza 1.2 12V Stella ára ismert: 2 490 000 forint.

A hazai piacon nagy csomagtartója miatt az Ibizánál mindig jóval népszerűbb volt a Cordoba. Orbán Szabolcs Seat márkaigazgató a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Cordobának lesz utódja, amelynek forgalmazása az idei év végén kezdődhet meg hazánkban.