Kis sorozatban ugyan, de 2004-ben megkezdődhet a legújabb Ford Focus FCV (Fuel Cell Vehicle) gyártása. Az első üzemanyagcellás Focust még 2000-ben mutatta be a Ford, ám korlátozott méretű csomagtartója és nagy súlya miatt szériagyártása még nem merült fel. Akkor úgy nyilatkoztak a Fordnál, hogy az üzemanyagcellás Fordok szériagyártása 2010-nél hamarabb nem kezdődhet meg.

Tavaly év végétől azonban új elnök áll a Ford Motor Comp. élén, Bill Ford személyében, aki elkötelezett környezetvédő hírében áll. Talán neki is köszönhető, hogy a Fordnál felgyorsultak a kevésbé környezetszennyező járművek felé irányuló fejlesztések.

Az új Ford Focus FCV-be az üzemanyagcella egy újabb generációját építik már be. Az alapelv azonban nem tér el, vagyis a cella hidrogén bontásból elektromos energiát állít elő, mely elektromos motoron keresztül hajtja az autót. A hidrogén bontásából melléktermékként csak tiszta víz keletkezik. Az üzemanyagcellás járműveknél azonban a hidrogén tankolása és tárolása lehet probléma. Ahhoz, hogy a hidrogén cseppfolyós legyen, majdnem mínusz 300 fokos hőmérsékletre kell lefagyasztani.