Genfben debütált a Corsa egyterű előfutára 1

Genfben debütált a Corsa egyterű előfutára

A Concept M tengelytávja 263 centiméter, ami 16 centivel hosszabb az alsó középkategóriás Astráénál.

A Concept M a Frogsterhez és a Signum2 tanulmányhoz hasonlóan modern és innovatív. A karosszériában a Signum tanulmányok mellett a Vectra GTS stíluselemei is felfedezhetők, főleg az orr részt látva. 17 colos felnikkel, 225-ös gumikkal és turbómotorral hangsúlyozzak a tanulmány sportosságát.

A Concept M hossza 405 centiméter, magassága 162 centi, szélessége 178 centiméter. A lényeg az volt, hogy kompakt külső méretek mellett a hosszú tengelytáv révén tágas utasteret alakítsanak ki.

A koncepcióautó négyszemélyes, a széria Corsa egyterű minden bizonnyal ötszemélyes lesz.
Az Opel várakozásai szerint ez a karosszériaforma ugyanolyan népszerű lesz, mint a Zafiráé, melyre januárban 28 800 megrendelést adtak le.

Négy sportülés van a belső térben. A két hátsó ülés mögött a külső méretekhez képest tágas csomagtartót alakítottak ki, amely 380 literes. Lehajtott ülésekkel a térfogat eléri a 880 litert. Egy harminc centiméter szeles külön tetőtárolóba is lehet rakodni, ahonnan a DVD képernyője is kihajlik.

A két első ülés közötti alumínium sínpárra számítógép vagy tárolódoboz rögzíthető. A műszerfalon használva a palmtop a klímaberendezés adatait mutatja, kivéve pedig a palmok előnyeit nyújtja.

A CNG jelzés a Compressed Natural Gas röviditése, ami földgázzal hajtott autót jelöl. A Concept M turbómotorja 1,6 literes, 150 lóerős. A jó minőségű üzemanyaggal magasabb sűrítés valósítható meg, mert kevésbé fenyeget a motort tönkretevő kopogásos égés veszélye.

A maximális turbónyomás 0,92 bar. 1950 és 5000 között folyamatosan 200
Nm, vagy kicsivel több a nyomaték. A forgatónyomaték maximális érteke 205 Nm. A gázüzem miatt a környezetszennyezés eleve alacsony.

A tanulmányban fülekkel is kapcsolható az Easytronic automatizált kézi váltó. Százra 9,8 másodperc alatt gyorsul a Concept M, végsebessége 202 km/h.