Az ÖAMTC Osztrák Autóklub egy részecskeszűrővel felszerelt Peugeot 607 HDI-vel végzett el kísérletet. A modern dízelmotorral ellátott 607-esbe alapfelszereltségként szerelik be a káros részecskék levegőbe jutását megakadályozó szűrőt. A kísérletben vizsgált autó összesen 80 ezer kilométert futott. Részecske-kibocsátását 3500 km-nél vizsgálták először. Ez a megengedett 0.050 gramm/köbméter helyett csupán 0.001 gramm/köbméter volt, ám a mérnökök ezt is le tudták szorítani 0 grammra.

A kísérlet hatására az ÖAMTC felhívta az autógyártók figyelmét, hogy ne várjanak addig, amíg az Európai Unió kötelezővé teszi a részecskeszűrőt, hanem minél előbb építsék be dízelautóikba a kívánt szűrőt.
A kőolajiparhoz is intézett kérést az autósok jogait védő osztrák szervezet. A szervezet szerint az olajtársaságoknak a gázolaj kéntartalmát legalább tizedére kell csökkenteni.
Az autóklub az osztrák kormányt is bírálta, amiért ahelyett, hogy adókedvezményekkel segíteni a környezetet védő megoldásokat, újabb adókkal sújtja az autósokat.