A brit autós újság kifogásolta a belső térben elhelyezett tárgyak gyenge lopásvédelmét, mivel számos autóba két percen belül kulcs nélkül is be lehet jutni. A What Car? hangsúlyozza, hogy független szakértőket kért fel az autók feltörésére. A minimális követelmények szerint egy korszerű zárrendszerű autónak két percig kell ellenállnia a bejutási kísérleteknek, az indításgátlótól pedig elvárható, hogy kulcs nélkül öt percen belül ne lehessen elindítani egy indításgátlós autót. Nagy javulást tapasztalt a lap 1999-hez képest, amikor a vizsgált kocsik 87 százaléka kapott elégtelen minősítést. 2001-re ez az arány 63 százalékra javult a tavalyi 70-ről. A legsikeresebben a Lexus szerepel a What Car? feltörhetőségi kísérletein. Kétszer egymás után győzött az IS 200-as sportlimuzin, idén pedig az LS 430-as luxusautó végzett az élen 100%-os eredménnyel. Az azonos eredményt elérő autók közül a táblázatban azok következnek először, amelyeket korábban tesztelték.

Közepesnél gyengébb teljesítményt nyújtott a Peugeot 206 CC, a 307 és a 607, a Toyota Corolla, az Avensis és a Celica, valamint az Alfa 147. Nem vizsgázott jól több álomautó sem: a Honda S2000 50, a Subaru Impreza WRX és a Lotus Elise 40 pontot kapott. Jó eredménnyel zártak például a BMW, az Audi, a Volkswagen, a Ford és a Volvo modellek. A statisztika leghátsó helyén a Smart és a Suzuki Ignis áll. Utóbbi nem szerepel a táblázatban, eredménye 35 pont a 100-ból.

Bizakodásra adhat okot, hogy a feltörők számára rendelkezésre bocsátott öt percen belül egyetlen autóval sem sikerült elhajtaniuk a felkért szakembereknek.

67 autótípus feltörhetőségi statisztikája 1

67 autótípus feltörhetőségi statisztikája 2