A Tóth-Tóth páros nyerte a Budapest ralit és a Magyar Bajnokságot 1

A Tóth-Tóth páros nyerte a Budapest ralit és a Magyar Bajnokságot

Augusztus 11-én szombaton rendezték a Budapest Rali befejező napját, ahol kilenc gyorsasági várt a párosokra.
Az előző napi verőfényes napsütés után vizes, esős idő és pályák várták a versenyzőket. Sok esetben komoly fejtörést okozott a csapatoknak, hogy milyen gumit tegyenek az autókra, mert a pályák egyes szakasza száraz, máshol pedig vizes volt.

11. gyorsasági: Tatabánya-Környebánya

Érdi Tibor és Varga István megismételte a pénteki utolsó gyorsaságin bemutatott remek szereplését, ismét a legjobb időt autózta. A pálya ugyanaz volt, mint előző nap, csak most visszafelé kellet rajta a párosoknak autózni. Ezúttal négy másodperccel volt gyorsabb, mint az ifj. Tóth János-Tóth Imre duó a Peugeot 206 WRC-vel. Elképzelhető az is, hogy nem Érdiék Subaruja lett gyorsabb, hanem Janikáék az előző napon összegyűjtött jelentős előnyre ”ráülve” óvatosabban autóztak. Bútorék vágott szlickkel vágtak neki a pályának és a jó gumiválasztásnak köszönhetően abszolút harmadik időt autóztak a Citroen Saxo Kit-Carral. A negyedik helyen a Tagai testvérpár zárta a szakaszt Mitsubishi Lancerrel.

12. gyorsasági: Rábaring

Azok jártak jól akik reggel a vágott gumik mellett döntöttek, ugyanis a Rábaring aszfaltja elég nedves volt. Ezen a versenyen ugyanis csak a Rábaring melletti szervizponton volt mód gumit cserélni, így az első két gyorsot ugyanazzal a gumival kellet végigautózni.
A nap második gyorsaságián második első helyét szerezte a Subaru Impreza legénysége az Érdi-Varga kettős. Hat perc harminckét másodperc alatt teljesítették a Rábaringen kijelölt pályát. A Tóth duó egy másodperccel volt lassabb, mint az összetettben már kevesebb, mint két perccel mögöttük álló Érdiék.
Bútór Róbert továbbra is remek tempót autózott,és az abszolút harmadik helyet szerezte meg. A Citroenes párosnak nem is kellene pedig ilyen tempót diktálnia, mert bajnokságbeli legnagyobb riválisa, Szabó Gergő már előző nap kiesett, de ettől lesz valaki kiváló versenyző.
Tagaiék ismét a negyedik helyre hozták be a Lancer EVO-t, és már 2 perc 44 másodperccel vezettek az N csoportban Vizinék előtt.

”Noha két gyorsaságit is megnyertem, nem áltatom magam, hogy megfordul az állás. Azt hiszem, ez a rali már eldőlt.” –mondta kissé elkeseredetten a szakasz után Érdi Tibor.

13. gyorsasági: Tényő-Ravazd

Ifj. Tóth János biztos ami biztos ismét a lovak közé csapott, hogy még biztosabb legyen az első helye és 8 perc 8 másodperces abszolút időt autózott. Az Érdi–Varga kettős immár sokadszor, a második időt autózta, hét másodperccel voltak lassabbak. A harmadik időt ezúttal a Tagi testvérek szerezték meg, Bútorék” csak az ötödikek lettek. Közéjük a negyedik helyre, a Romániából érkezett Ungur-Berghea duó állt Mitsubishi Lancerével.

14. gyorsasági: Rábaring

Szombatra új útvonalat jelölt ki a rendezőség a Rábaringen, azaz a szakasz maradt ugyan az csak most visszafelé kellet teljesíteni.
Janikának sikerült a legjobban a második rábaringi gyorsasági szombaton, 6 perc 17 másodperc kellet neki a táv teljesítéséhez.
Ezúttal Érdi ugyanazt az időt autózta, mint az első szombati, a 12. rábaringi gyorsaságin, de ez csak a második helyre volt elegendő. Az abszolút harmadik időt az A7 éllovasai a Faltusz-Békefi kettős szerezte meg a Peugeot 306 Maxival. Tagaiék a negyedik, míg Bútorék az ötödik idővel ékeztek célba.

15. gyorsasági: Tényő-Ravazd

Kisebb baleset borzolta kedélyeket a 15 szakaszon. Történt ugyanis a Tagai fivérek autója lesodródót az útról és megfeneklett az árokban. A nézők természetesen azonnal a segítségükre siettek, ám az egyik néző a ”mentőakció” közepette megsérült, mert az autó nekiütődött a mellkasának. A nézőt enyhe sérülésekkel korházba szállították.
Az árok járásnak köszönhetően Tagaiék a 36. Időt autózták, ám még így sem forgott veszélyben az összetettbeli N csoportos első helyük.
A legjobb időt a Peugeot 206 WRC csapata autózta, akik 21 másodperccel voltak gyorsabbak Érdiéknél. A Citroen Saxo Cit-Carral versenyző Bútór Róbert-Tóth Vilmos lett a harmadik.

16. gyorsasági: Rábaring

Szokás szerint Janika hozta a papírformát, és a legjobb időt autózta, de őt nem Érdi követte. A Subarus páros ugyanis csak a negyedik időt tudta megszerezni. A két WRC közé befurakodott az abszolút második helyre a Tagai fivérek Lancere és a harmadik helyre Bútorék Citroen Saxoja.
Ötödik lett Vizin az új Sti Subaruval, míg a hatodik helyre a Ungur-Berghea román kettős futott be.

17. gyorsasági: Tényő-Ravazd

Immár hatodszorra, fordított irányból harmadszorra futottak neki a párosok a Ravazd és Tényő közötti gyorsaságinak.
Egyre rosszabbul muzsikál a Subaru Impreza WRC, Érdiék még hátrébb szorultak már csak az ötödik időt autózták. Janiáéknak semmi technikai gondjuk, így ők továbbra is az élen autóztak. Tagaiék immár másodszor szerezték meg az abszolút második helyet a fekete Lancerrel és Bútorék sem először voltak ott a képzeletbeli dobogón idejükkel.

18. gyorsasági: Oroszlány-Kőhányás

Ifj. Tóth János szombaton már hatodik alkalommal autózta a legjobb időt, ez jelen esetben 9 perc hét másodperc volt, amihez 115.17 km/h-s átlagsebesség tartozott.
A második időt Érdiék autózták a Subaru Impreza WRC-vel, nekik tizenegy másodperccel tartott tovább a szakasz teljesítése. A Mitsubishi Lancerrel versenyző Tagai testvérek szerezték meg a harmadik legjobb időt. Őket szintén egy N csoportos Lancerrel versenyző duó követte, a Martin-Nagyváradi kettős.
Az összetett versenyben Janikáék állnak az élen, mögöttük Érdiék 3 perc 53 másodperces hátránnyal. Az összetett tabella dobogóján még ott találhattuk Tagaiékat, 7 perc 48 másodperces hátránnyal.

19. gyorsasági: Környebánya-Tatabánya

Hibátlan autózással megszerezte az utolsó gyorsasági abszolút idejét is a Tóth-Tóth kettős.
Ezzel szemben Érdiék a Subaru problémaival küzdve csak a 14. Időt autózták.
Ahogy a szakaszon, úgy az összetettben is Tagaiék szerezték meg a harmadik helyet.

Mindez azt jelenti, hogy két futammal a Magyar Bajnokság vége elött az ifj.Tóth János-Tóth Imre kettős lett a Magyar Bajnok. Janika így már ötszörös, míg Tóth Imre kétszeres abszolút Magyar Bajnok.
Az N csoportban a Tagai fivérek végeztek az élen, mögöttük a Vizin-Doromby páros végzett, harmadik pedig a Romániából érkezett Ungur-Berghea duó lett. Az F2-es kategóriában, csak úgy, mint az A6-ban Bútórék lettek az elsők. A Faltusz-Békefi páros lett az F2-ben a második, míg az A7-ben az első.

A Budapest Rali végeredménye:

1. ifj.Tóth-Tóth Peugeot 206 WRC
2. Érdi-Varga Subaru Impreza +0:04:19
3. Tagai-Tagai Mitsubishi Lancer +0:07:53
4. Bútor-Tóth Citroen Saxo Cit-Car +0:08:42
5. Vizin-Doromby Subaru Impreza +0:10:51
6. Faltusz-Békefi Peugeot 306 Maxi +0:11:56
7. Ungur-Berghea Mitsubishi Lancer +0:12:32
8. Gerencsér-Menthy Ford Escort Cosworth +0:12:59
9. Martin-Nagyváradi Mitsubishi Lancer +0:13:14
10. Dicsa-Csicsey Peugeot 306 S16 +0:13:50
11. Ábrahám-Mike Citroen Saxo Kit-Car +0:14:19
12. Tisza-László Mitsubishi Lancer +0:14:49

Következő futam szeptember 7.-9. Között a nemzetközi Mecsek Rali.