1994-ben, amikor az Audi leváltotta középkategóriás típusát, az Audi 80-ast az A4-essel, a 80-as Cabrio helyett nem mutattak be új modellt. Az Audi 80-as technikájára épülő, de már Audi Cabrio néven gyártott autó egészen 2000. júliusáig gyártásban maradt. Az új Audi Cabrio már a tavaly bemutatkozott új Audi A4-esre épül. A motorral mozgatható vászontetős Audi a szeptemberi Frankfurti Autószalonon debütál, forgalmazása pedig jövő tavasszal kezdődik.

Elődjéhez hasonlóan az új Audi Cabrio is tetőkeret nélküli, elegáns megjelenésű nyitott autónak ígérkezik. Már biztos, hogy a gyártás kezdetekor legnagyobb motor egy 3.0 literes V6-os benzinmotor lesz. A 220 lóerős V6-oson kívül egy 170 lóerős, 2.4 literes, szintén V6-os benzinmotor is helyet kap a kabrióban. Mindkét motorhoz rendelhető majd az Audi Multitronic névre keresztelt folyamatos áttételezésű váltója.

Kabrióknál igen fontos szempont a karosszéria merevsége, mivel a tető “levágásakor” a csavarodó szilárdság erősen csökkenne. Nyitott autók tervezésekor ezért például az “A” oszlop megerősítésével tudják az utasok biztonságát növelni. A tető nélküli karosszéria szilárdságát pedig több merevítő beépítésével lehetett fokozni. Az Audi állítása szerint az új kabrió 112 százalékkal merevebb, mint elődje.