Frankfurtban bemutatkozik az új Porsche Targa
Frankfurtban bemutatkozik az új Porsche Targa

Frankfurtban bemutatkozik az új Porsche Targa

Frankfurtban bemutatkozik az új Porsche Targa

Frankfurtban bemutatkozik az új Porsche Targa
Porsche 911 Targa 32 év korkülönbséggel
A hatvanas évek végén már csak a tető középső részét lehetet kivenni
Az elöző kiadású targatetős változat is mozgatható üvegtetővel készült
A Targa a kabrió és kupé között biztosít átmenetet
Közel fél négyzetméteres rész válik szabaddá a tető hátracsúsztatásával
Fotó megosztása:
A Porsche 996 modellcsalád ismét kibővül, kapható lesz az autó Targa változata. Az kocsi hasonlóan az előző ilyen típushoz egy hatalmas üvegtetőt kap. A tetőt két elektromos motor nyitja és csukja. Nyitott állapotában 0.45 négyzetméteres üres rész van az utasok feje felett, összehasonlításképpen ez körülbelül duplája a 911 Coupehoz rendelhető tetőablak felületének. Becsukott állapotában is nagyon sok fény jut az utastérbe ugyanis az utastér felett lévő tető nagy része üveg.

A másik újdonság a 911 Targán a hatalmas felnyitható hátsó üveg szélvédő, ahol könnyedén lehet a hátsó, a motor előtt lévő csomagtérbe rakodni. A hátsó ülések lehajtásával egy 230 literes csomagtér keletkezik. Amihez ha hozzászámoljuk az elöl lévő 130 literes csomagtartót, összesen már 360 literes térfogatot kapunk. Így a Targa tulajdonosai már esetleg némi csomagot is vihetnek magukkal. Ezzel a megoldással a 911-es hétköznapi használhatósága tovább nőtt.

3.6 literes hathengeres vízhűtéses boxermotor biztosítja a Porsche megfelelő mozgásához a teljesítményt. Az új motor már 320 lóerős, amivel a Targa 285 km/órás végsebességet képes elérni. 0-ról 100 km/h-ra öt másodperc alatt gyorsul a 996 Targa. Már az új még könnyebb ötküllős felnikkel készül majd a nyitott Porsche és természetse ezen is mindkét oldalra jut a kipufogóból. Az autót először Frankfurtban láthatja a nagyközönség.

Az első Porsche Targa 1965-ben mutatkozott be, a lehajtható szövettetős kabrió alternatívájaként. Az első modell rendelkezett egy lehajtható hátsó résszel és egy kivehető középső tetővel. A kabriótól a bukókeret különböztette meg. Később már csak a középső részt lehetet kivenni a hátsó részre egy félkör alakú szélvédő került. Az 1994-es modellévben kivehető fémtetővel szerelték a típust, míg az azt megelőző időkben a tető puhább műanyagból készült. 1995-től a Porsche már mozgatható üvegtetővel szerelte a Targa változatot, amivel bezárt tető esetén igazi kupénak hatott az autó.

Az elődmodellt 1996 végéig gyártották, ezután a jelenlegi Targáig csak a kabrió változat állt a napfényre vágyok rendelkezésére.