A Danubius Thermal Hotel Margitsziget egyik nagyterme adott otthont a meglepetés rendezvénynek, ahol az ünnepeltek, a 70 éves Zsembery Jenő, vagy ahogy a legtöbben ismerik, Jenő bácsi, a hajdani navigátor és Ferjáncz Attila “a pilóta” nem sejtették, hogy az este folyamán olyan meglepetések érik őket, amitől könnyező szemmel szinte megszólalni sem tudnak majd.

Ferjáncz Attila és Zsembery Jenő 1965-től ’74-ig versenyzett együtt. Első raliautójuk egy Opel Kadett volt, ám karrierjük akkor kezdett igazán felívelni, mikor elsőként a régióban Renault versenyautóval álltak rajhoz 1967-ben. Nem csak futam, hanem közönség-sikert is arattak a hátsókerék-hajtásos, 1,3 literes Renault 8 Gordinivel. A Renault 8-as után 1972-ben Renault 12 Gordinivel folyatták, majd 1974-ben egy Renault Alpine-be ültek át. Bár Jenő bácsi ’74-ben úgy döntött, hogy kiszáll a versenyautóból, Ferjáncz Attila még folytatta a versenyzést, rövid ideig Iriczfalvy Ferenc, majd a nemrégiben elhunyt Dr. Tandari János oldalán. Bár hosszú ideig versenyzett Forddal, utolsó versenyévadjában, 1997-ben visszatért kedvenc márkájához, a Renault-hoz, és egy Mégane Maxival indult el. 1999-ben az MNASZ Közgyűlése Ferjánczot választotta meg a szövetség elnökének.

Jenő bácsi miután felhagyott navigátori karrierjével, továbbra is hű maradt az autósporthoz. 1986-tól egy évtizedig ő volt a Forma-1-es Magyar Nagydíj versenyigazgatója, majd 1995-ben visszavonult.

A Ferjáncz-Zsembery páros közel 10 éves versenyzése során sikert sikerre halmozott. Összesen kilencszer nyerték meg a Magyar Ralibajnokságot, 1973-ban pedig az Európa-bajnokság ötödik helyezettjei lettek. Ez azért számított különösen nagy eredménynek, mivel akkor még nem létezett rali VB, így az Európa-bajnokság volt a legnagyobb megmérettetés.

Az augusztus 8-án rendezett meglepetés ünnepélyen Balázs Viktor, az autó Magazin és az Autópiac főszerkesztője volt a házigazda. Rövid beszéde után a Ferjánczék idejében még ralis kommentátor, Dávid Sándor mesélte el élményeit a két versenyzővel, és a hatvanas-hetvenes évekbeli rali futamokkal kapcsolatban. Persze a szép számmal összegyűlt barátok közt akadt, aki másképpen emlékezett a múltra, és ezt szóvá is tette hangos közbekiabálással a családias, vidám-hangulatú eseményen. Dávid Sándor után Zsembery Barna, Jenő bácsi fia mesélte el gyermekkori benzingőzős élményeit. A szóbeli élménybeszámolók mellett a páros sikereit régi tévé felvételeken is megcsodálhattuk. És ekkor még hátra volt a java…

Az előadóteremben elhelyezett vetítővásznon az archív képek után egy élőképnek lehettünk tanúi, amint a Margitszigetre begördül egy valódi Renault 12-es Gordini, és megáll a Danubius Thermal Hotel Margitsziget előtt. A versenyautóból pedig nem más szállt ki, mint Patrick Landon, aki a páros egykori patrónusa volt, most pedig a Renault múzeum igazgatója. Landon és a R12-es azonban még csak az első ajándék volt, a csapat többi tagja, Hubert Melot és Gerard Dorangeon is szép lassan előbukkant a függöny mögül. Így újra együtt volt a hajdani csapat. Mivel régóta nem találkoztak, sokáig szorongatták egymás kezét és könnyes szemmel elevenítették fel a régi emlékeket. A két ünnepelt Ferjáncz és Zsembery a meghatódottságtól először szinte szóhoz sem jutott, így a Franciaországból érkezett vendégek meséltek a régi versenyekről.

Az ünnepeltek azonban még ekkor sem sejtették, hogy újabb meglepetés várja őket. A lefüggönyözött teraszon egy gyönyörű állapotban lévő Renault 8 Gordini várta őket, épp olyan, amivel legnagyobb sikereiket aratták. A szervezőknek Landon segítségével sikerült az autókat hazánkba szállítani.
Ferjáncz és Zsembery elfoglalta helyét a természetesen kék fényezésű autóban, és újabb meglepetést okozva mindenkinek, a Gordini első indításra azonnal beindult.

A Renault 8-as annyira jó állapotban van még ma is, hogy a két versenyző ma a Budapest Rali prológján tiszteletkört is tesz vele. A régi autó után pedig egy mai technikájú géppel, egy Renault Clio V6-ossal is futnak egy kört a Pólus Center előtt.

A prológ után pénteken a Renault 8-as Gordini a megújult Danubius Thermal Hotel Margitsziget előtt tekinthető majd meg.