Először a Frankfurti Autókiállítás láthatja a nagyközönség az AMG által átdolgozott új SL-t. Az új Mercedes SL szériaváltozatáról készült első hivatalos fotók még csak a napokban láttak napvilágot, ám már készen áll a sportosabb beállítottságú vásárlók számára készített csúcs roadster, az SL 55 AMG. Új átdolgozott V8-as motort kap az autó, amelyhez egy kompresszort is kapcsoltak a minél nagyobb teljesítmény elérése érdekében. Az 5.5 literes hengerűrtartalommal rendelkező blokk 476 lóerőt képes kipréselni magából, ami szinte eltörpül a maximális 700 newtonméteres forgatónyomaték mellett, ami 2650 és 4500-as fordulatszám között teljes egészében rendelkezésre áll. Ezek az értékek biztosítják a folyamatos erőtartalékot és a nagyon jó rugalmasságot bármely sebességi fokozatban.

0-ról 100 km/órára az SL 55 AMG 4.7 másodperc alatt gyorsul fel, amivel a konkurens bajor márkánál, a BMW M3-asánál is fél másodperccel jobb.
A roadster maximális sebességét ebben az esetben is 250 km/órában határozta meg a gyár, amely sebességnél az elektronika leszabályozza a száguldó sofőrt. A motor teljesítményét egy ötsebességes automataváltó közvetíti a hátsó tengely felé. A kormányon elhelyezett gombokkal is lehetősége van a vezetőnek, hogy sebességet váltson.

Külső megjelenésében is eltér a széria modelltől az AMG változat, határozottabb ívű spoilerek teszik sportosabbá a kocsit. Sötétített hátsólámpát és négy krómozott kipufogóvéggel ellátott rendszert szereltek a sportos modellre. Az autó biztonságos útfogásáról nem csak a high-tech futómű és az aktív karosszéria-dőlés szabályozás, hanem a 18 colos könnyűfém felnin feszülő széles gumik is gondoskodnak.
Az SL 55 AMG belső kialakításában is a sportosságé a főszerep, többszínű bőr sportülések és alumínium-borítású műszerfal található a kocsiban. Természetesen igen magas alapfelszereltséggel készül az SL AMG. A széria felszereltség része a Xenon fényszórók és az automata klíma is.