A Saab 1997-ben bemutatott, SAHR (Saab Active Head Restraint – Saab Aktív Fejvédelem) névre keresztelt védelmi megoldása nyerte el a Közlekedésbiztonsági Világtanács 2001-es díját. A díj a Saab újszerű megoldásának és a kutatás terén végzett munkájának elismeréséül szolgál.
A Közlekedésbiztonsági Világtanácsot 1990-ben hozták létre a halálos és súlyos sérülésekkel járó balesetek vizsgálatára. A szervezet célja, hogy autóbiztonsági kutatásokat végezzen az autógyártók a sajtó és a nyilvánosság bevonásával.
A Saab 1997-ben mutatta be az új fejlesztésű aktív fejtámlát egy Saab 9-5-ösben. Azóta az SAHR az összes Saab felszereltségének része. A fejtámla a ráfutásos baleseteknél fellépő ostorcsapás effektust mérsékli, amikor az elöl haladó autóba hátulra belefut egy másik, így az első autóban ülők felső teste és feje előrecsapódik, majd nagy erővel vissza, amitől a fejtámla ellenére a nyaki csigolyák súlyosan sérülhetnek. A Saabnál az aktív fejtámasz a fejjel együtt mozdul előre és vissza, így a nyak sokkal kevésbé van veszélyben. A General Motorshoz tartozó svéd márka szerint rendszerük külön előnye, hogy az mechanikusan működik és így baleset után nem kell cserélni a pirotechnikai övfeszítőkkel vagy a légzsákokkal ellentétben. Ma már egy másik GM márka, az Opel is kínál hasonló megoldást.
Kommentek