Lutz 69 évesen fogadta el a GM ajánlatát. Lutz megszerzése azt jelzi, hogy a General Motors termékpalettája bővítésére és megújítására készül. Első munkanapját követően Lutz azt mondta, hogy jóval kevesebb nehézséggel találja magát szembe a GM-nél, mint sokan gondolnák. A Chryslernél Lutz pártolta a Chrysler/Dodge Viper sportautó kifejlesztését és piacra dobását. “Júniusban találkoztam Bobbal, akit végtelenül tisztelek üzleti és termékfejlesztési tapasztalataiért, hogy tanácsot kérjek tőle” – nyilatkozta Rick Wagoner, a GM vezérigazgatója. Lutz Ron Zarellával, a GM észak-amerikai elnökével felügyeli majd a fő piacnak számító észak-amerikai kínálat fejlesztését, de szerepet kap a világ más pontjain árusítandó GM autók kialakításában.

Lutz a Fordnál és a BMW-nél is dolgozott, majd 1986-ban került a Chryslerhez. 1998-ban vonult vissza az amerikai konszerntől , nem sokkal azelőtt, hogy a Daimler felvásárolta a Chryslert. Lutz 2001. januárjában is az autós szakma figyelmének középpontjába került a Cunningham GT sportautótanulmány bemutatásakor.