A WRC-szabályzat jóval nagyobb szabadságot enged a tervezőknek, mint az A-csoportos autókra vonatkozó. A Mitsubishi a szériaautótól a WRC-knél kevésbé különböző Lancerrel is több mint versenyképes volt az elmúlt években. Tommi Mäkinen 1996 és 1999 között sorozatban négyszer nyert egyéni világbajnoki címet a Lancer különböző evolúciós fokozataival. A Mitsubishi hosszabb távon csak egy WRC segítségével őrizheti meg versenyképességét. Az autó a Mitsubishi Lancer japán változatára, a Lancer Cediára épül, de eltér a felfüggesztés, több karosszériaelem és a súlyelosztás. Több alkotó elem a rali VB egyéni összetett versenyében vezető Makinen Lancerében is megtalálható. Freddy Loix, a Mitsubishi kettes számú versenyzője már tesztelte az új versenyautót egy Londontól északra fekvő próbapályán.

A fejlesztő mérnökök előrelépést értek el a motorral és a felfüggesztésnél, ahogy a súlyelosztás is sokat javult. Az októberben megrendezendő San Remo ralin debütál az új autó, addig még számos ponton finomítanak a konstrukción, de a Mitsubishi csapat már most joggal bízik a sikerben. A tervek szerint három-négyezer kilométeres tesztnek vetik alá az új versenygépet. Inkább az aszfaltos beállítások megtalálására koncentrálnak kezdetben, de a murvás pályákon mutatott viselkedést is javítani szeretnék az öt teszt során. A WRC-szabályzat jóvoltából hosszabb rugóutakat kapott az új autó, de egy új típus esetében fontosabb, hogy mennyire bizonyul megbízhatónak. A San Remo utáni három futamon is az új autóval áll rajthoz az ötödik világbajnoki címe megszerzésére készülő Makinen és Freddy Loix.

A Mitsubishi az 1960-as évek óta aktív a ralizásban. Az első A-csoportos Lancert 1992-ben mutatta be az emblémájában három gyémántot viselő gyár. Összesen 26 világbajnoki futamot nyertek a Mitsubishi versenyzői ezzel a típussal a kenyai futamot is beleszámítva.