A General Motors Epsilon elnevezésű padlólemezére épül majd a Fiat új nagyautója, melynek egyelőre még nincs neve, ezért csak “új nagynak” nevezik. Az Epsilon padlólemezre épül a Saab 9-3 következő változata is, melynek bemutatója még ebben az évben várható és az új Opel Vectra is, amely csak a jövő év elején fog debütálni.

Mivel a Fiat zászlóshajó ugyanarra a padlólemezre épül, mint az Opel Vectra, ezért korábban tervbe vették, hogy a gyártás helyszíne a németországi Rüsselsheim legyen, ahol a német autó is készül. Most úgy tűnik, hogy a Fiatnál elvetették ezt az ötletet és a Fiat konszern összes felső középkategóriás autóját egy helyen fogják gyártani, az olaszországi Mirafiori-ben. A gyártás az új gyártósoron legkorábban 2002 végén indulhat be, és a Lancia nagyautó, a Thesis, az Alfa Romeo 166 második kiadása és természetesen az új Fiat nagyautó fog itt készülni. A Fiat gyártása csak 2003 után indulhat be.

A Fiat nagyautó tervezését a Pininfarina design stúdió kapta. Az autó formája érdekes átmenet lesz egy kombi és egy limuzin közt. A Fiatnak igazi nagyautója nem volt 1996 óta, amikor is a Croma gyártását befejezték. A Cromát azóta az alsó középkategóriás Bravo/Brava párosra épülő Mareával próbálták pótolni, ám nem túl nagy sikerrel.