Juha Kankkunen, akinek a beceneve a három K, a Finn Ralin visszatér a világbajnoki sorozatba. Az Ezer Tó rali néven ismert versenyt augusztus 24-25 között rendezik, ahol a finn pilóta a Hyundai Castrol World Rally Team színeiben tér vissza.

Juha Kankkunen 1959-ben született, 19 évesen kezdett rallizni egy Ford Escorttal. Első világbajnoki sikerét 1985-ben érte el a Szafari Rali megnyerésével. Ettől fogva a VB élmezőnyéhez tartozott. 1986-ban világbajnokságot nyert egy Peugeot 205 volánja mögött, majd ezt megismételte egy Lancia-val 1987-ben. KKK még két alkalommal lett világbajnok: 1991-ben Lancia Deltával, 1993-ban Toyota Celicával. Kankkunen tavaly búcsúzott a világbajnokságtól a Subaru csapat tagjaként. Jelenleg Juha Kankkunen minden idők egyik legeredményesebb rali versenyzője a megnyert futamok alapján, összesen 23-szor állhatott a dobogó legfelső fokára.

Juha Repo marad a finn pilóta navigátora, csapattársaik Alister McRae és David Senior valamint Kenneth Eriksson-Staffan Parmander lesznek. Jelenleg a Hyundai a világbajnoki pontverseny utolsó helyén áll, ám ez a csapat még gyerekcipőben jár a ralizásban. Kankkunen az autó tesztje utáni sajtótájékoztatón elmondta. “Meglepett, hogy milyen remek az autó, bár még csak a fejlesztések elején járunk. Amennyiben lesz elég idő és pénz, mindenképpen ütőképes autó lesz.” Nick Clipson, a csapat főmérnöke hozzátette: “Egy nagyon eredményes teszten vagyunk túl, és Juha új lendületet adott a csapat munkájának a finn futamra való felkészülésben.”

Kankkunen erényei közé sorolják, hogy nagy tapasztalattal rendelkezik, vezetésére a higgadtság jellemző, ami sikert hozhat a Hyundainak.

Kankkunen a Portugáliában debütált Hyundai Accent WRC2-vel indul.
Az autó alkatrészeinek 85 százalékát továbbfejlesztették. Az erőátvitel állandó részévé vált az aktív első differenciálmű, amelyet a monte-carlói és a svédországi versenyeken teszteltek. Csökkent az autó légellenállása, és javult az Accent WRC2 tengelyek közötti súlyeloszlása. Könnyebbé vált az autó karosszériája és nőttek a rugóutak, ami rossz utakon javítja a versenyautó viselkedését.