Fontos kérdés a Renault Twingo utódjának fejlesztésekor, hogy három, négy vagy ötajtós legyen-e a 11 éves gyártás után piacra lépő új autó. Jelenleg három koncepció kaphat zöld utat a sorozatgyártáshoz. Az első alapján a Twingo egy a mostaninál is sokkal praktikusabban használható két oldalajtós autó marad. Más tervek szerint a vezető oldalán a Twingo II egy nagyméretű ajtót kapna, a másik oldalon két ajtón át lehetne beszállni. Háromszemélyes kivitelben használva az L alakú csomagtér így a vezető oldaláról és a csomagtartófedélen át is megközelíthető volna. A legvalószínűbbnek a jelenlegi állás szerint az tűnik, hogy a Twingo négy oldalajtót kap. A következő Twingo formája minden bizonnyal az egyterűeket idézi majd. Az első szélvédőoszlopot minél előbbre tolják, így növelve a térérzetet, bár már a most futó Twingo is igen tágas a kategóriatársakhoz viszonyítva. Várhatóan a Vel Satishoz és a kupé-egyterű Avantime-hoz hasonlóan magas tetőt kap, ami javítja a helykihasználást. A következő generációs Renault mini dízelmotorral is megvásárolható lesz. Ez az erőforrás a mostani adatok egy 1,1 literes, közös nyomócsöves dízel lesz 55 lóerővel. A Twingo II rövid orrába közvetlen befecskendezéses benzinmotorok kerülnek a közös Nissan-Renault készletből.