2003-tól 500 főt foglalkoztató közös motorgyár építését határozta a DaimlerChrysler és a Mitsubishi. Az új gyárban egy új, közös gyártású kompakt autóhoz készülnének motorok. A gyár helyszíneként két város neve merült fel, a kelet-németországi Kölleda és a nyugat-magyarországi Nyergesújfalu. A beruházás értéke eléri a 244 millió eurót (60 milliárd forint).

Magyarország nyugati térségében nemrégiben már felvetődött egy autóipari beruházás, ami sajnos nem hazánkban valósult meg. A BMW új autógyárának lehetséges helyszíneként került szóba Tatabánya neve, ám az új gyárat végül Lipcsében építik meg.

Korábban az is felvetődött – amikor a brit Rover még a BMW kezében volt -, hogy a Roverek egy részének gyártását Magyarországra telepítenék, ha a kért kormányzati segítség elmarad Angliában. Természetesen a szakszervezeti nyomás hatására a patinás Rover gyártásának külföldre telepítése helyett a brit kormány segítséget nyújtott az angliai gyár fejlesztéséhez.

Nem kizárt, hogy most is csak nyomásgyakorlásként vetette fel hazánk nevét a DaimlerChrysler.