Két tervezetet dolgoztak ki az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration – Szövetségi Közlekedés-biztonsági Hivatal) szakemberei guminyomás ellenőrző rendszerek kötelező autóba telepítéséről. Ma már néhány nagyobb autóban kínálnak ilyen, vagy ehhez hasonló nyomásellenőrző rendszer, sőt olyan is létezik, amelyikben az autóból lehet beállítani a kívánt nyomást. Az NHTSA szakemberei az új nyomásmérőt kötelezővé kívánják tenni, minden 2003 novembere után Amerikában üzembe helyezett személyautóban, buszban és teherautóban.

Az egyik tervezet szerint a rendszer akkor jelezne, ha az egyik gumiabroncsban 20 százalékkal, vagy még többel az előírt szint alá csökken a nyomás. Ekkor a műszerfalon egy villogó fény figyelmeztetné a vezetőt. A másik tervezetnél a megengedett nyomáscsökkenés mértéke 25 százalék.

Jelenleg az Egyesült Államokban a két szabvány közül a szakértők és az érintettek még nem tudtak választani, mivel az autógyártók a 20 százalékos határértéket támogatnák, a gumigyártók azonban a 25 százalékost. Egyes szakértők szerint azonban veszélyes túl alacsonyra venni a küszöbszintet, mivel így az állandóan jelezne a vezetőnek, csökkenne a jelzések hatékonysága.

Az NHTSA szakemberei szerint a nyomásellenőrző nemcsak biztonságosabbá tenné a közlekedést, hanem olcsóbbá is, mivel az alacsony nyomású abroncsok jobban kopnak és nagyobb fogyasztást okoznak.