Az Arosa 1.4 TDi tesztútjának startja Európai északi részén, Norvégiában volt. A tesztút Finnországon és Svédországon vezetett keresztül, az északi országok között Dánia volt az utolsó állomás. Ezután az út Németországon, Ausztrián, Liechtensteinen, Svájcon, és Franciaországon keresztül vitt a napfényes Spanyolországba. A több európai országon átívelő út teljes hossza 6300km volt, ami alatt a közvetlen befecskendezéses dízelmotoros Seat Arosa átlagosan mindössze 3.18 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométeren. A teszt alatt az autót állandó sebesességgel próbálták vezetni, de normális vezetési körülmények mellett, túl lassú haladással nem veszélyeztetve a forgalmat. Az autó átlagsebessége 83 km/h volt.

A kis Arosa motorja egy adagolófúvókás 1.4 literes dízelmotor hajtotta, melynek legnagyobb teljesítménye 75 lóerő. Az adagolófúvókás technikának köszönhetően a gázolajat igen nagy nyomással fecskendezik be.

A Seat Arosa Volkswagen megfelelőjének, a Lupo létezik még takarékosabb változata is. A Lupo 3L átlagosan három liter gázolajat igényel 100 kilométeren, de egy a Seatéhoz hasonló teszten a Lupo beérte mindössze 2.46 liter gázolajjal száz kilométeren.