Különleges Rolls-Royce sorozat 1

Különleges Rolls-Royce sorozat

A “Last of Line Series”-ből 170 darab készül. A két színű fényezés mindig is a legigényesebb megoldás volt az autóiparban, gondoljunk csak a bordó-fekete Maybach tanulmányautóra az 1997-es Tokiói Autószalonról. A Last of Line sorozat ajtajának faborításán megjelenik a Spirit of Ecstasy, a Rolls-Royce emblémája. A dísztárcsákon, a hűtőn, a csomagtérfedélen és a hátsó ajtóoszlopokon az egymáshoz kapcsolódó RR betűket és az embléma feliratát olyan vöröses árnyalatú színnel rajzolták, amilyen szín az 1930-as évek első harmadáig jellemezte a Rolls-Royce autókat. Az első sárvédőkön a brit zászló szerepel és az autót crewe-i származására utaló felirat. A belső térben a diófa berakások helyett rózsafa betétekkel díszítik a különleges sorozatot. Az ülések paszpólozása a bőrhuzattól eltérő árnyalatot kap. A Last of Line kivitel belső terében pehelytömésű, a RR emblémával díszített párnákat és lábtartókat, a csomagtérben esernyőt találnak majd a leendő tulajdonosok.

A motor továbbra is a BMW 750i 326 lóerős 5,4 literes 12 hengeres V-motorja. 225 kilométer/óra marad a végsebesség, az átlagfogyasztás 17,5 liter 100 kilométeren. A Last of Line sorozatba tartozó autók ára kereken félmillió márka, ami átszámítva 63 millió forint. A dolog érdekessége, hogy hazánkban a Rolls-Royce és a Bentley importőrénél részben az állami terhek miatt ezért az árért egyáltalán nem lehet Rolls-Royce-ot kapni.

A Silver Seraph volt az első olyan RR modell, amelynek fejlesztése és gyártása a crewe-i központban történt. 2002-től egy 1998-as szerződésnek megfelelően a gyártási és forgalmazási jogok a BMW-re szállnak, ezzel párhuzamosan a Rolls-Royce megválik a crewe-i gyártóbázistól.