Új autós lap, nemcsak amerikai autók szerelmeseinek 1

Új autós lap, nemcsak amerikai autók szerelmeseinek

Az ACC magazin első számából megtudhattuk, miért festenek lángnyelvet a hot rodokra, a most megjelent második számból sok más mellett kiderül, miért hívják New Yorkot Nagy Almának és az is, hogy az 1957-es Chevrolet Bel Airhez viszketésmentes anyagból készült, könnyű hawaii inget is kínáltak.

A kéthavonta megjelenő American Classic Cars and Feeling (ACC) célja, hogy az autókon túlmenően is bemutassa azt az országot, ahonnan az országúti cirkálók származnak. Az ACC hangsúlyozottan tovább kíván lépni a köbcentik, lóerők határolta világnál, így legendás (Oldsmobile 4-4-2) és egészen friss (Buick Bengal tanulmány) autók mellett számos magazinos cikket tartalmaz a lap. A lap címe rövidítve az ACCH, az American Car Club Hungary nevére emlékeztet, ami nem véletlen, mivel a klub elnöke szaktudásával segíti a lap elkészülését.

A Kishírek az Újvilágból című rovatban az Egyesült Államokhoz kapcsolódó híreket olvashatunk. A lap szerzői írnak arról, hogy az NBA kosárlabdázók bőrére tetovált reklámok kerülhetnek, a csak az interneten létező virtuális államról, a Lomari Köztársaságról vagy a szupermodellről, aki az első nőként ült az indianapolis-i 500 mérföldes versenyen a felvezető autó volánja mögé.

A hőskorból az ACC első számában az 1959-es Cadillac modellekről olvashatunk, a nemrég megjelent másodikban pedig egy igazi klasszikusról, az 1957-es Chevrolet Bel Air-ről szerepel egy alapos bemutató. Ha egy autórajongó amerikai autókra gondol, akkor inkább előbb, mint utóbb eszébe jut egy muscle car. A magyarra talán izomautónak fordítható típusoknak teljes sorozatot szentelnek a lap szerzői. Az első számban közölt, nagyon látványos képanyaggal kísért áttekintés után a nemrég megjelent második számban minden muscle car ősapjáról, a Pontiac GTO-ról olvashatunk egy különleges képekkel illusztrált cikkben. “Lassan is járhatsz, de minek” – szól a 400-500 lóerővel alaposan túlmotorizált autókról szóló cikk mottója.

A lap címében is szereplő amerikai életérzést az autósmozikról és az Államokon kívül is óriási érdeklődéssel kísért Oscar-díj történetéről szóló írásokkal mutatja be az American Classic Cars and Feeling. Előbbiből kiderül, hogy az autósmozi annak ellenére is átütő sikert hozott, hogy egy már három éve játszott filmmel nyitotta meg moziját Richard M. Hollingshead 1933-ban. A mozi sikere elsősorban az újdonság varázsának volt köszönhető, nem pedig a recsegő hangszóróknak. A cikket elolvasva azt is megtudjuk, hogy léteztek autósmozik, ahol a magánrepülők is leszállhattak, Texasban pedig a cowboyok lovainak külön karámot alakítottak ki, így nyeregben ülve mozizhatnak a Marlboro country marcona hősei.

A második számban Las Vegasba kalauzolnak minket az American Classic Cars and Feeling szerzői. A cikkből kiderül, mi mindent lehet a szerencsejátékokról ismert városban zálogba tenni a játék hevében. A második számban nagyobb terjedelmű írás foglakozik a gazdasági világválság Amerikát sokkoló hatásával, a filmipar szexszimbólumaival, az eredeti Checker taxikkal és a Coca-Cola diadalútjával. A második szám egyik legérdekesebb írása arról szól, miért olyan különleges a vörös szín, mire használják sportkocsikon és mit érhetnek el a nők a vörös 19 árnyalatának rafinált alkalmazásával.