Hazánkban is megkezdődik a BMW C1 forgalmazása 1

Hazánkban is megkezdődik a BMW C1 forgalmazása

A BMW C1-es motorokból mind a két változat, a C1-es és az erősebb C1 200 forgalmazását is megkezdték hazánkban májustól. Hivatalosan már az 1999-es Automobil kiállításon bemutatták a BMW C1-es motorját. Bár a motorkerékpár már akkor is nagy sikert aratott, a KRESZ előírásai miatt a motorok forgalmazását nem kezdték meg.

A városi közlekedést segíti a C1-es könnyű manőverezhetősége, az egyszerű parkolás és a robogókon megszokott automata váltó. A BMW C1 vezetési élményében nem osztozhat utas, a C1-es kabinja egyszemélyes. Egy utast kényszerből ültethetünk ugyan a kabin mögé, de számára már kötelező a bukósisak és ajánlott a motoros ruha viselése.

A BMW C1-es motorkerékpár a városi robogók praktikusságát kívánja egyesíteni a személyautók zárt utascellájával és azok nagyfokú biztonságával. A motoron egy kupola-szerű váz védi a robogó vezetőjét borulásoktól. Motorkerékpároknál egyedülálló módon a fejtámlás üléshez egy hárompontos és egy kétpontos biztonsági öv rögzíti a vezetőt. Az ütközéskor is a karosszérián belül tartott vezetőnek nincs szüksége speciális ruha használatára, ahogy bukósisakra sem. Ezért a városban gyors közlekedésre vágyó üzletembereknek ideális partnere lehet a BMW robogó, mivel akár öltönyben is vezethetik.

A robogók borulási hajlamát speciális első villa csökkenti a C1-en. Ha mégis felborulna a BMW robogó, a vezető épségét a préselt alumínium elemekből álló kalitka óvja. A speciális ülés közben azt igyekszik megakadályozni, hogy a vezető kicsússzon a medenceöv alatt.

A biztonságos kabint elöl egy szélvédő határolja, amin ablaktörlő gondoskodik a mindenkori átláthatóságról. A keret teteje védelmet nyújt olyan időjárási körülmények között is, amikor a hagyományos robogók utasai már rég nem merészkednek az útra kétkerekűjükkel. A tető középső része azonban kívánságra kihajtható, illetve levehető.

Három változatban lesz hazánkban megvásárolható a C1-es robogó. A C1 Basis piros és Jade (zöld) színben áll rendelkezésre. Ahogy a neve is elárulja, ez a C1-es robogó alapfelszereltségű változata.

A következő lépcsőfokon a “Family’s Friend” változat áll. Ezt a kivitelt a fiatalabb vásárlóknak ajánlják, a többi modelltől vidám, fiatalos stílusjegyek különböztetik meg. A robogó színe is eltér a többi változattól: vagy piros-kék, vagy sárga-kék színvariációban lehet megrendelni. Az első burkolatban lévő nagyméretű kesztyűtartóval és a kabin mögötti tároló dobozzal kínál többlet pakolóhelyet ez a verzió a Basis-hez képest.

A harmadik változat az “Executive” modell. Ezt a felszereltséget kifejezetten üzletasszonyoknak és üzletembereknek ajánlják. A modern üzletemberek fontos kellékei könnyen elhelyezhetők a városi robogón: a szériafelszereltség része a mobiltelefon és az aktatáska tartó, valamint a kesztyűtartó, a csomagháló és még egy olvasólámpa is.

Télen sem kell elrettenni a C1-es használatától. Téli csomagban rendelhető a robogóhoz fűthető ülés és kormánymarkolat. Extra felszerelésként ABS is választható a kabinos robogóhoz.

Két motorral rendelhető meg itthon a C1-es robogó. A gyengébbik erőforrás 125 cm3-es, 15 lóerős. Legnagyobb nyomatéka 12 Nm 7000 1/perc fordulatszámnál. Az automata robogó fogyasztása 2.9 liter/100 km. A 185 kilós robogó végsebessége több, mint 100 km/h, az 50 km/órás sprintet 5,9 másodperc alatt teljesíti.

Az erősebb motor 176 cm3-es, kívülről csak a látványos 200-as felirat különbözteti meg kistestvérétől. A nagyobb motor teljesítménye 18 lóerő, nyomatéka 17 Nm, ami 42 százalékkal több, mint az alapváltozatban. A gyorsulásban is jobban teljesít az erősebb robogó, 0-ról 50 km/órára 3.9 másodperc alatt gyorsul a nagyobb gép.

Hazánkban is megkezdődik a BMW C1 forgalmazása 2