Mindenkinek van nehéz napja, amikor úgy tűnik pokol a meló, de ha vetünk egy pillantást arra, mi történt ezzel a kamionsofőrrel – utána talán árnyaltabban látjuk a saját gondjainkat.

A szóban forgó teherautó egy óriási szélturbina-alkatrészt szállított, ám a rakomány a sofőrrel együtt beragadt egy felüljáró alá az ausztráliai Queensland államban, Brisbane városától nem messze. A baleset miatt a hatóságoknak teljesen le kellett zárniuk az autópálya egyik forgalmi irányát. Szerencsére személyi sérülés nem történt; a nagyjából ötvenes éveiben járó sofőrt azonban elővigyázatosságból kórházba szállították kivizsgálásra.  

Benézte a sofőr a magasságkorlátozást, nem kicsit 1

 Az ilyen hatalmas méretű alkatrészek mozgatása precíz előkészítést, az útvonal pontos megtervezését és egész konvojnyi kísérő járművet igényel. A Queenslandi Rendőrség elsődleges vizsgálata szerint azonban a sofőr valószínűleg elszakadt a kísérő autóktól, amelyek közvetlenül a felüljáró előtt egy lehajtón vezették volna le a szerelvényt.

A helyszínen készült fotók arról tanúskodnak, hogy a turbinarész szó szerint bepréselődött az aluljáróba, méghozzá nem valamelyik félreeső mellékúton, hanem  egy forgalmas szakaszon – a térség egyik legfontosabb közlekedési és áruszállítási ütőerén.

Benézte a sofőr a magasságkorlátozást, nem kicsit 2

A mentés igazi logisztikai rémálomnak bizonyult. A fuvarozó cég szakemberei és a helyi mérnökök mintegy tizenkét órán át dolgoztak, mire sikerült kiszabadítani a többtonnás alkatrészt a felüljáró szorításából. A történet viszont itt még nem ért véget: a Courier Mail beszámolója szerint az ütközés komoly szerkezeti sérüléseket okozott mind a felüljáró alsó részén, mind magán az útpályán.

Így a nyugati irányú sávokat egy hétre lezárták, amíg statikusok felmérték a károkat, majd elvégezték a szükséges javításokat. Ez a kerülő a környéken élők számára 20–30 perccel hosszabb menetidőt jelenthetett csúcsidőben.

Nem ez az első eset, amikor egy túlméretes szerelvény bajba kerül. Nézd csak ezt a történetet, amiről korábban írt a Vezess: