Megkezdték a gyártását annak a D30 típusú, 13 literes erőforrásnak, ami vélhetően az utolsó dízelmotor lesz az MAN Truck&Bus kínálatában. A vállalat mintegy 220 millió eurót fektetett be a sorozatgyártás elindításába nürnbergi üzemben. Emellett még további 30 millió eurót költöttek el a salzgitteri gyárban a forgattyús tengelyek szériagyártásának elindítására.

Az új dízelmotor a Traton-csoporthoz tartozó márkák – így az MAN Truck&Bus és a Scania – közös együttműködésének eredménye. Ezt az erőforrást alapvetően a TGX és a TGS vontatókban fogják elérhetővé tenni. A blokk a korábbi D26 és D15-ös dízelmotorokat váltja a kínálatban. Az újdonság hatféle teljesítményszinten lesz elérhető a 380-560 lóerő közötti tartományban.

A gyártó a D30-ast a „világ egyik leginnovatívabb” haszongépjármű-motorjának nevezi, mivel több mint 50 százalékos maximális hatékonysággal rendelkezik. Az MAN TGX vontatóban használva öt százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el az előző generációs motorokhoz képest, a PowerLion hajtásrendszerrel és aerodinamikai fejlesztésekkel együtt. Értelemszerűen a motor károsanyag-kibocsátása legalább ennyivel kisebb a a korábbi erőforrásokhoz képest.

Érdekesség, hogy az említett nürnbergi üzemben immáron legalább 100 éve készülnek dízelmotorok. A gyártás felfuttatását követően legalább 160 fő fogja végezni a D30-as összeszerelését, három műszakban. A gyár kapacitása eléri az évi 50 ezer dízelmotort. A vállalat úgy számol, hogy ez lesz az utolsó újonnan kifejlesztett dízelmotorja, mert nem kívánják már ezt továbbfejleszteni. Az üzemben nemcsak belső égésű motorok, hanem akkumulátorok is készülnek. Ez azt jelenti, hogy a következő években az MAN nemcsak dízel, hanem az elektromos hajtásrendszerek fontos komponenseit is ugyanabban az üzemben fogja gyártani.

2030-ra minden második eladott járműnek elektromosnak, vagy emissziómentesnek kell lennie. Ez azonban azt is jelenti, hogy az elektormobilitásra való átálláshoz még sokáig szükségünk lesz nagyon hatékony, belső égésű motorokra. Nürnbergben éppen ezért mindkét technológiába beruházunk, így az üzem jövője biztos pilléreken nyugodhat” – hangsúlyozta Alexander Vlaskamp, az MAN Truck&Bus ügyvezető igazgatója.

Az akkumulátor-gyártás terén a bajor gyártó úgy számol, hogy kezdetben évi 50 ezer energiatároló egység készül majd Nürnbergben, de a gyártási volumen az évtized végére elérheti az évi 100 000 darabot is.